Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ej møjligt att skifta mellan 2G/3G med 3 ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har det blivit ændringar i nya Iphone 3.1.2 (3GS) så att det INTE går att skifta mellan 2G och 3G under nætverk?

Jag har en ny 3GS från 3-TRE och jag undrar om det ær specifikt før 3-TRE eller om det blev en ændring nær man bytte från mjukvara 3.0 till 3.1.2.

Tack på førhand från DK

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-27 20:01

3 har inget 2g/gsmnät. Man kan bara köra 3g...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-10-27 20:02

Du kan bara använda 3G med Tre.

I Sverige har Tre endast 3G-täckning. Vet inte hur det är i DK.

Tidigare roamade Tre i Telenors nät för att erbjuda GSM-täckning i Sverige, men gör inte det längre.

Vad jag försökte att säga är att det INTE finns möjlighet att välja 2G eller 3G i menyn längre.

När jag fick hem 3GS telefon nummer 1 ( har nu 3 st 3GS:er) så gick det att välja 2G eller 3G i nätverk i min telefon. När jag nu kollar vad som står i telefonen under nätverk så har möjligheten försvunnit till att välja själv. Därför undrar jag fortfarande om det är nya uppdateringen till 3GS som har tagit bort det eller om det är så att 3:s kort gör att denna fysiska möjlighet inte finns eftersom det faktiskt INTE står välj 2G eller 3G ?

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-28 06:33
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Vad jag försökte att säga är att det INTE finns möjlighet att välja 2G eller 3G i menyn längre.

När jag fick hem 3GS telefon nummer 1 ( har nu 3 st 3GS:er) så gick det att välja 2G eller 3G i nätverk i min telefon. När jag nu kollar vad som står i telefonen under nätverk så har möjligheten försvunnit till att välja själv. Därför undrar jag fortfarande om det är nya uppdateringen till 3GS som har tagit bort det eller om det är så att 3:s kort gör att denna fysiska möjlighet inte finns eftersom det faktiskt INTE står välj 2G eller 3G ?

Varför vill du stänga av 3G om du använder Tre?

Det var då vär själva f*n !!

Jag vill INTE göra det men jag SER att det INTE finns som MÖJLIGHET längre på min telefon!!

Det är en kamrat som har en JB 3G med 3.0 och han vill INTE se den möjligheten försvinna!!

Dessutom NÄR jag är utomlands vilket jag är 5 dagar av 9 så skulle det vara skönt att kunna stänga utav 3G !!!

Så än en gång !!

Är det v 3.1.2 eller 3 simkort/ inställningar som har tagit bort denna möjlighet i min telefon med 3.1.2

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-10-28 11:46

Det är tre som stängt av möjligheten att köra GSM i deras nät, du kan bara använda 3G där.

Har du tur så när du är utomland så kopplar telefonen själv om till GSM när den ansluter till andras nät.

Det är inget nytt i 3.1.2, det är Tre som har bestämt att det ska fungera så.

Ok så då är det mao så att eftersom min telefon ÄR bunden med 3 och mitt simkort är ett 3-kort försvinner den menyn på min telefon?!

Tack då har vi kommit fram till frågan i 1:a inlägget

Så skall det INTE vara någon risk att JB en amerikansk 3G till 3.1.2

Det ÄR ju lite synd att 3 stoppar denna möjlighet, eftersom när man ÄR utomlands, så skulle det betyda längre batterilivslängd, om 2G gick att stäla in.

Mvh Micke

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 13:34

Då telefonen är låst till Tre försvinner alternativet att stänga av 3G under Inställningar-Nätverk. Jag låste upp min Tre telefon legalt via Tre, stoppade in ett Telia-SIM och plopp så fanns 3G alternativet där igen...=)

Föredömligt svar FreddeB, TACK !!

Det är ju otroligt osmart av 3 att göra på detta vis!

Ja jag vet att det inte finns 2G hos 3 men...

När du är utomlands så går ju den över på roaming och där skulle det gå att använda 2G

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-29 17:27
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Föredömligt svar FreddeB, TACK !!

Det är ju otroligt osmart av 3 att göra på detta vis!

Ja jag vet att det inte finns 2G hos 3 men...

När du är utomlands så går ju den över på roaming och där skulle det gå att använda 2G

Vad spelar det för roll om du använder 3G eller 2G utomlands?

1
Bevaka tråden