Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om Java och Terminal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 15:51

Hej!

Läser programmering på DSV/Stockholms Universitet och behöver lite hjälp med att få igång .java filer i Terminal.

Jag har skapat ett väldigt basic dokument med ändelsen .java i texthanteraren. Ser ut så här:

class Hello[
public static void main(String[]args) [
System.out.println("Hej Världen!") ;
]
]

Om någon är vaken så ser ni snabbt att det inte är några "måsvingar" utan istället [ i ändelsen. Vilket såklart är.. fel? Går det att göra så kallade "måsvingar" i Mac. Ser Har provat det mesta på tangentbordet utan framgång.

Sen när det kommer till att köra igång .java filen i Terminal har jag ett problem. Jag kan inte få Terminal att gå in i katalogen där .java filen ligger placerad. Har inte så bra koll på detta och behöver lite hjälp från något programmeringssnille.

Tack

Försök tänka på var ni placerar era trådar. Tråden har ingenting med MacBook Pro att göra, även om det råkar vara en sådan dator du använder för din Java-programmering. Har flyttat tråden till "Utvecklings"-forumet i stället.

/Mod

Ursprungligen av Mcus:

Går det att göra så kallade "måsvingar" i Mac.

Har du provat att söka på "måsvingar" här på forumet? Nej, förmodligen inte...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 16:17

Oops. Sorry. Ska inte återupprepas

Ursprungligen av Mcus:

Sen när det kommer till att köra igång .java filen i Terminal har jag ett problem. Jag kan inte få Terminal att gå in i katalogen där .java filen ligger placerad.

Vad har du försökt med?

1
Bevaka tråden