Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den gubben skulle haft .mac han...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 23:56
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-05 00:01
Citat:

- Det materiella värdet på det stulna rör sig om 4_000 dollar men forskningsresultaten representerar mitt livsverk och är absolut ovärderliga, sade Mullins.

Ok, jag har mitt livsverk på en bärbar dator som jag inte tagit backupp på. :rolleyes:

Smaaaart!!!

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-05 00:09

mycket märkligt....kan inte riktigt stämma...

hahaha. rätt sjukt. rånarna lär få dåligt samvete...shit tänkt att ha förhindrat att ett aidsvaccin framställs...(kanske)

• Medlem
  • 2003-08-05 00:32

Det där låter väldigt osannolikt. Satt han ensam och jobbade, och finns inga minnen kvar av hur forskningen fortlöpte, förutom de data som fanns i datorn? Utskrifter? Memos? Rapporter? Han ljuger.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Ok, jag har mitt livsverk på en bärbar dator som jag inte tagit backupp på. :rolleyes:

Smaaaart!!!

Håller med. Jävligt genomtänkt grabb. Skulle jag haft data som varit ovärdelig för mig, skulle jag sprida riskerna lite. Det är ju det första man gör.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-05 01:09

Eller också är det kvällspressen som återigen lyckas "förvränga" verkligheten?

Självklart ska man inte ha med sig känsligt material på en bärbar om man reser iväg utomlands. Inte bara ha en backup alltså utan istället bara ta med sig presentationsmaterialet. Tyvärr är det en inställning man ibland möter från bland annat forskare som är oerhört naiv. Det finns inget bättre ställe att sno känslig material på än under resa och på ett hotellrum...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 01:12

Vänta nu... Mannen hade en dator värd 4000 dollar men ingen backup...? Han måste vara dum i hela huvudet.

• Medlem
  • 2003-08-05 01:20

Det borde vara kriminellt att vara så slarvig.

• Medlem
  • 2003-08-05 01:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Det där låter väldigt osannolikt. Satt han ensam och jobbade, och finns inga minnen kvar av hur forskningen fortlöpte, förutom de data som fanns i datorn? Utskrifter? Memos? Rapporter? Han ljuger.

Hmm ligger något i det där. Han kanske försöker lura till sig forskningbidrag eller köpa tid på nått sätt.

• Medlem
  • 2003-08-05 01:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm

femtio öre på att det är blaskan som ljuger, eller i vart fall friserar nyheten.

Åhh, om man kunde värdera allt man samlat ihop under åren... då borde kanske man kunnat motivera sig att skaffa en egen brännare iallafall...nu så står det å
faller på att disken håller....ett tiotal patent mm...idiotiskt jag vet...men men.
Det beror nog på att jag inte orkar hålla kollen på var priserna ligger på igentligen.

Jag är nog inne på att detta är ännu ett exempel på horjournalistik (som Orat nyss påpekade).

Men OM (ett STOORT OM) det skulle vara så att denna forskare hade en lösning till vår tids "digerdöd", så skulle det för fan vara HAN som skulle inför rätta.

Så oansvarigt får väl för fan ingen bete sig?

Tänk om han tappade laptoppen i backen och HD'n mosades?

Nej hörrni, det är fel att tjuven/na snodde den men det är fan han som ska anklagas för mer än tillåtet korkat agerande.

- Slice -

Rånarna lär ju vart värsta kristna typerna…

Han kanske inte hade något forskningrsresultat att presentera?

• Medlem
  • 2003-08-05 10:51

Tyvär är det nog allt för många som är så här dumma!

Känns bra att akademikerna är självsanerande iaf, tänk om han kankse hade ett vacin på gång, uhhh, en sån här dåligt genomtänkt person borde inte få Nobel priset.

1
Bevaka tråden