Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera utan att iPhoto startar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 10:06

Går det att fixa så att inte iPhoto startar varje gång jag pluggar in min iPhone?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-04 10:11
Ursprungligen av faith:

Går det att fixa så att inte iPhoto startar varje gång jag pluggar in min iPhone?

Självklart. I iPhoto Inställningar:Allmänt längst ner: Anslutning av kamera öppnar... välj Inget program.
Funkar för mej i alla fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 10:13

Sweet,
tack

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-12-04 10:27

Om du vill få över bilder från telefonen utan att iPhoto (som ju är ett ganska tungt program) startar så kan du välja "Bildinsamling" istället för iPhoto på tidigare nämnd plats i inställningarna. Det är ett ganska lättviktigt program som låter dig importera bilder (om du vill kan den göra det per automatik också så du slipper göra någonting)
Dock blir de då importerade till en mapp (som förval bildmappen) och inte till iPhoto, vilket kanske inte är optimalt för alla...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 10:32

Jag hade samma problem förut, men ville ju ändå att iPhoto skulle startas när jag kopplade in min digitalkamera. Lösningen hittade jag i och med det utmärkta freeware-programmet Cameras (Flexibits | Cameras). I Cameras ställer du in vad som ska hända när du kopplar in de kameror du har. När jag kopplar in min Nikon så öppnas iPhoto och när jag kopplar in min iPhone så öppnas ingenting.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 10:56
Ursprungligen av vanilj:

Jag hade samma problem förut, men ville ju ändå att iPhoto skulle startas när jag kopplade in min digitalkamera. Lösningen hittade jag i och med det utmärkta freeware-programmet Cameras (Flexibits | Cameras). I Cameras ställer du in vad som ska hända när du kopplar in de kameror du har. När jag kopplar in min Nikon så öppnas iPhoto och när jag kopplar in min iPhone så öppnas ingenting.

Ännu bättre, precis vad jag söker.

1
Bevaka tråden