Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej köpa cykel med Safari

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar jag bli less på Safari...

Är det någon som lyckas komma nån vart på cykelfabriken Kronans sajt med denna webbläsare?

www.kronan.com (välj sedan Sverige)

Jag tycker det är för många sidor som inte funkar med Safari... Det måste bli bättre, hur ska vi annars göra när Exporer blir helt obsolet och inte uppgraderas längre?

När Explorer är "obsolete" får vi börja använda Mozilla / Firebird, Opera, iCab eller Omniweb istället

• Medlem
  • 2003-08-05 23:40

Skicka ett mail, och upplys dem om att de har förlorat dig som kund, sedan handlar du någon annanstans.

Det är inte svårt att göra en tjänst som funkar på Safari, Mozilla och Internet Explorer. Folk inser bara inte det.

• Medlem
  • 2003-08-05 23:47

Ha ha, jag tror nog att ett mail skulle funka.
Sidan ligger nämligen på en macserver med lasso!

MacOS WebSTAR/4.5(SSL) ID/526375 5-Aug-2003 212.247.19.213 Kronancykel Svenska
'

Det är faktiskt ofta ganska tröttsamt och irriterande att tillhöra "den bättre vetande minoriteten". Safari är bra på mycket och snabb som sjutton, men det är alldeles för många siter som inte går att surfa på.

Om sen rätt väg är att Apple "explorifierar" Safari eller om man skall stånga huvudet i väggen och kontakta varenda kass webbmaster som inte har vett att hålla sig till standarder vet jag inte.

Det jag vet är att jag håller med: det är för jävla tröttsamt, jag vill inte behöva ha mer än en webbläsare. Punkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 00:27

Lägg till Kronan i denna tråd.
Kan bli en intressant samling synpunkter att skicka till Apple.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-06 00:41

Förjävligt... behöva avstå från en underbar cykel bara för att dom inte kan göra sin websida ordentligt.
Nåja, dålig websida till trots, cyklarna är underbara...

/Nillon, stolt Kronan-cykelägare

Jag kommer hit men inte längre i Firebird..

• Medlem
  • 2003-08-07 00:11

Min Kronan-cykel gick sönder efter tre dagar. Kvaliteten på hojarna är inte alls som jag förväntat mig - inte så robusta som det borde vara. Mycket god kundtjänst dock - dom skickade en ny cykel till mid direkt med bud, utan att blinka.

/majk

Jag undviker företag som inte vill ha mig som kund (kör Mozilla 1.5a och har använt Mozilla sedan version 0.8 hösten 2000). Det finns alltid ett fungerande alternativ som välkomnar mig.

Naturligtvis är det dåligt kodade sidor som är problemet för andra webbläsare och därför är det bara att klaga och rent av skicka över kvitton på varor man köpt hos konkurrenter p.g.a att företagets sida inte fungerade. Gör många så lär de börja tänka om.

Tänk ett företag som förlorade en stor order p.g.a att beställaren satt vid en dator utan Explorer (datorn körde t.ex Linux och Mozilla) och man kollade konkurrenten, fann en bättre lösning, dessutom fungerade sidan och så blev det beställning.:D

"Chefen, vi förlorade just en order här på 100 datorer för att vår sida bara fungerar med Explorer! Vi bör tänka om och stödja standard istället!";)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-07 12:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Förjävligt... behöva avstå från en underbar cykel bara för att dom inte kan göra sin websida ordentligt.
Nåja, dålig websida till trots, cyklarna är underbara...

Men det är rätt coolt att det är gamla medlemmar i Stonefunkers som har hand om Kronans webb. Tycker jag iallafall.

P-funk!

mrkz

Hehe.. varför driver medlemmar ur ett Funkband Kronans hemsida?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mrkz
Men det är rätt coolt att det är gamla medlemmar i Stonefunkers som har hand om Kronans webb. Tycker jag iallafall.
P-funk!

Underligt att de inte fått det att funka på Mac då.
hahahaa

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-08 08:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
mrkz

Hehe.. varför driver medlemmar ur ett Funkband Kronans hemsida?

Well, det var nog bara en person av de avsomnade stenfunkarna som jobbar på ngt ställe utanför Gbg som jobbar med Kronan. Och nej.. det var nog inte M-Rock iallafall Minns inte vem det var, men kan kolla det iofs.

1
Bevaka tråden