Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video-Podcasts från iTunes store stöds inte?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 10:19

Hej
Har en iPod Video som jag skulle starta igång nu och installera lite podcasts på.
Helt nyformaterad, senaste programvaran (1.3).

Laddade ner flera olika, och bara H&M Fashion Video funkade.
Inte Filmtrailers, The ricky Gervais Podcast, SVT.se

De andra får felmeddelande:
"XXX" kopierades inte eftersom videoformatet inte stöds av iPod-enheten".

Alla är ju en MPEG-4-videofil och ligger i iTunes?

wtf?

Senast redigerat 2010-01-05 10:30

Hej!

Jag kan tänka mig att de podcast som inte fungerar har för stor upplösning för ipoden.
Nu vet jag ju inte vilken upplösning det är på de podcast som inte funkar, men ipod video klarar tydligen "bara" av att spela upp filmer i upplösningen 480*480 eller 320*240 beroende på vilken container som filen ligger i (MPEG-4 för den större och h.264 för den lite mindre). Egentligen så är det antalet totalpixlar som skall räknas 230400 st, så det kan även gå med 576x400=230400... men de ovanstående siffrorna är de som kommer från apple:s hemsida.

Jag har för mig att man kan markera de videofiler som man vill konvertera till ipodfomat i itunes och sedan högerklicka på dem och då välja skapa version för ipod, eller något åt det hållet, då jag inte sitter vid min mac just nu så kan jag inte kolla vad det står i menyerna, men kanske någon vänlig själ kan kolla upp det?

Kolla in följande länk så kanske du kan få mer specifik hjälp
The Complete Guide to iPod, Apple TV and iPhone Video Formats | iLounge Article

/W

1
Bevaka tråden