Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Webdesign program?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-07 10:32

E ute och letar efter ett bra Webdesign Program.
Har jobbat med DreamWeaver till o från sedan 96, men
undrar om tex Freeway e någe bra. Vill gärna kunna kolla
kod om det blir fel. Undrar också vilket "wysiwyg" program
som ger bäst kod?

Tack!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-07 11:08

Dreamweaver MX är det bästa programmet pengar kan köpa inom detta område så det är det du ska ha.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-07 11:12

Freeway skapar inte html »on the fly« som Dreamweaver gör. Istället genereras koden vid publicering. Jämför med Quark Xpress som genererar postscript vid utskriftsögonblicket. I Freeway »skriver man ut« till webben.

Så jag instämmer med föregående. Vill du kunna mickla i koden är det DW MX som är det rätta valet.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-07 11:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Freeway skapar inte html »on the fly« som Dreamweaver gör. Istället genereras koden vid publicering. Jämför med Quark Xpress som genererar postscript vid utskriftsögonblicket. I Freeway »skriver man ut« till webben.

Så jag instämmer med föregående. Vill du kunna mickla i koden är det DW MX som är det rätta valet.

Vill helst inte Mickla med koden, men man brukar ju ofta behöva det, men om freeways kod e toppen, så kanske man kan slippa det????

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-07 11:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus T
Vill helst inte Mickla med koden, men man brukar ju ofta behöva det, men om freeways kod e toppen, så kanske man kan slippa det????

Även om du aldrig vill röra koden är DMX valet. Om du inte känner dig så hemma med tabeller och deras hantering kan du ju alltid slå på Dreamweavers "layout-läge" (Layout -> Layout View). Då kan du rita tabeller som du vill.

bbedit

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-11 18:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
bbedit

WYSIWYG!:cool:

Har jobbat med både GL och DW sen v1 av båda. Nu skall jag inte starta något VS krig. Utan kan lungt säga att i 99 fall av 100 så får du mer WYSIWG i GL.

Koden är inte krångligare än i DR heller. Känns lite stick som stucket vad man använder då dom båda programmen är snarlika i funktionalitet.

• Medlem
  • 2003-08-12 22:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Har jobbat med både GL och DW sen v1 av båda. Nu skall jag inte starta något VS krig. Utan kan lungt säga att i 99 fall av 100 så får du mer WYSIWG i GL.

Koden är inte krångligare än i DR heller. Känns lite stick som stucket vad man använder då dom båda programmen är snarlika i funktionalitet.

GL är säkert bra men jag började med Dreamweaver och tyckte det var lätt att lära sig utan att ens behöva använda manualen.

Däremot Golive har jag aldrig fått samma känsla för trots att jag provat på en hel del och därför återgått till DW. Minsta motståndets lag som gäller i mitt fall alltså.

1
Bevaka tråden