Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppsägning av Telenor abonemang rena rånet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-01-25 14:34

ringde telenor för ett par månader sen o frågade hur lång bidnings tid jag hade kvar hos dom och då sa dom 5 månader och att min abonemang går ut i mars i år. Jag frågade om det var någon uppsägnings tid och då sa dom nej det ska gå fint eftersom din tid går ut utan att du meddelat att du vill förlänga det. Dum som jag var trodde jag på idiot och idag när jag ringde gissa va dom säger hehehhe uppsägnings tid på 3mån fuck oxå enu en gång blir man fuccad av dom

skrattar åt det igentligen ingens fel utan mit eget eller..........HAHHAHAHAH
Telenor:$
Jag:'(

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-25 14:56

Klantigt av kundtjänst att säga på det sättet. Hade du sagt upp det 3 månader innan det går ut hade det inte varit några problem. Men Mars säger du? Det är ju Januari nu! Jan-Feb-Mars = 3 månader...

Skicka skriftligt till dom att du vill att det sägs upp samma dag som ditt avtal går ut. Ska du portera det till annan operatör så skriver du helt sonika att du vill säga upp det för utportering med samma datum.

Sen så står detta självklart i ditt avtal att du har 3 månaders uppsägning. Det har du skrivit under

Lycka till.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-01-26 20:36

Cokey: yeaa ska skriva ett sånt brev nu o skicka vidare i morgon men vet ju fan om d kommer hjälpa då som sagt det e 3 månader uppsägning från den dagen jag ringde dvs den 25jan
25feb-25mar-25april men värt en försök får hålla tummarna o hoppas på d bästa

Beklagar. Själv så lyckade jag skriva över ett fast Telia (företag) abonnemang till Tele2. Var inte nöjd med mottagningen. Alltså köpte Tele2 över mobilen för att jag skulle bli kund.
Då ställde jag mig frågan: har ens Tele2 några avtal med Apple?.

Uppdaterade mobilen i iTunes för att testa med en annan operatör. Självklart så tog det stop eftersom mobilen är bunden till Telia. Så nu har Tele2 köpt över något åt mig som inte alls fungerar utan att jailbreaka - något som jag vägrar att göra (rätt skall ju vara rätt).

Tele2 hade ingen möjlighet att teckna avtal med apple, så nu får jag en helt ny upplåst iPhone 3GS (förr 3G), helt gratis.

1
Bevaka tråden