Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iMikee:

Måste jag inte uppkopplad på samma internet för att de ska fungera? eller räcker det med att datorn är på hemma?

Bara ha datorn på och köra.. Annars vore det ingen direkt mening med det.
Men det bör diskuteras i en annan tråd än denna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-24 21:25

Lite ouppdaterad på iPad just nu men hur lång tid tror ni det skulle kunna vara till en 3:a kommer? Kan det vara värt att vänta på den eller köpa en iPad 2 nu? (Tar man en WiFi+3G 64GB nu så lär man kunna sälja den och skaffa en 32GB iPad3 utan allt för stor mellanskillnad.)

Kanske en enklare frågeställning; tror ni att iPad 3 dröjer en tid efter den kommande iPhonen eller kommer de komma relativt nära inpå varandra?

Tror inte på en iPad 3 i år. Min högst okvalificerade gissning är tidigast till våren.

Ryktena säger i början av nästa år, och det låter väl hyfsat rimligt. Tror inte riktigt på en ny iPad redan i år.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-25 06:47

Okej, om ca ett halvår med andra ord.
Ja då kan det väl vara värt med en 2a nu då och som jag skrev tidigare, sälja av den sen och skaffa en 3a.
Är det nödvändigt med en invisible shield till framsidan eller räcker det med ett Dumb Cover?

Skärmskydd är fruktansvärt. För att läsa vad andra tycker http://www.99.se/iphone/279666-skiter-i-skydd-till-min-iphone-4-gor-nagon-likadant.html

Nej! Inget skärmskydd. Om du har för avsikt att sälja den så kan det väl vara bra att bevara andrahandsvärdet med ett skydd för baksidan. Jag hade ett Gelaskin, men drog av det. Vill ha den "ren" och lite repor och skavanker är bara patina.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-27 01:31

Nu är den beställd. Fick bli en iPad 2 32GB, WiFi+3G Svart och med ett fodral och ingen invisible shield.

Frågan är om man verkligen behöver en ipad?

Ursprungligen av Hunter78:

Frågan är om man verkligen behöver en ipad?

Det vet bara du, om du har/haft en. Har du eller har du haft en så vet du.

Det är ungefär som att fråga ifall man verkligen behöver dragkrok eller inte på sin bil.
Eller någon annan konstig jämförelse som är helt individuell och resultatet är olika från person till person..

Ursprungligen av Hunter78:

Frågan är om man verkligen behöver en ipad?

Det är väl inte särskilt mycket man "verkligen" behöver? Vatten och mat samt tempererat klimat, alternativt tak över huvudet. Jag har däremot stor användning för min iPad.

Sammanfattat kan man väl säga att om man inte har både iPhone och Mac så är väl iPad ett bra alternativ

Jag funderar på att köpa en iPad då min iPhone ändå inte går att ringa med och sedan har jag ju ingen Mac! Frågan är då om det är onödigt att köpa en iPad?

Nej, det är det mest nödvändiga köp jag gjort sen min första iPhone.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-12-10 02:08

min iPad 2 var bland de bästa köpen jag någonsin gjort. jag studerar och alla ppt och pdf finns på den plus böcker osv. den unzippar på ngn sekund och kan zippa tillbaka för att dela med sig. mail och kalender använder jag hela tiden. för mig är det såhär: MBP fyller alla funktioner, iPad gör nästan allt fast den är smidigare och iPhone gör de mindre sakerna ännu mer smidigt. sakerna är till för att underlätta och iPad hjälper till mer än du kan ana! kör ba kör

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-02-25 12:33

Förväntad lansering av iPad3 närmar sig och det lutar att jag kommer att slå till.
Tror inte att jag behöver försvara detta
Just wanna have it...

Är så fundersam! Den verkar vara en cool pryl. Men vad använder man den till? Jag menar jag klarar ju av det mesta med min dator och min iPhone. Vad använder ni eran iPad till?

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Är så fundersam! Den verkar vara en cool pryl. Men vad använder man den till? Jag menar jag klarar ju av det mesta med min dator och min iPhone. Vad använder ni eran iPad till?

Det mesta som jag tidigare använde min bärbara dator till, konsumera information. Dokument/PDF. Always on.
Finns massor av poster i tråden här om vad folk använder sin iPad till, läs.

Kolla om du kan låna en av någon som kommer du märka varför.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Är så fundersam! Den verkar vara en cool pryl. Men vad använder man den till? Jag menar jag klarar ju av det mesta med min dator och min iPhone. Vad använder ni eran iPad till?

Allt från att ha den som bricka när jag ska bära upp den och par stadiga groggar till ovanvåningen till att läsa böcker, se på film, maila, visa presentationer i jobbet, surfa, skriva, twitter, facebook. Ja, vad använder jag inte den till?

Ursprungligen av pmarriott:

Allt från att ha den som bricka när jag ska bära upp den och par stadiga groggar till ovanvåningen till att läsa böcker, se på film, maila, visa presentationer i jobbet, surfa, skriva, twitter, facebook. Ja, vad använder jag inte den till?

Ritningar! Gud vad mycket ventilationsritningar man kan knö in i en iPad! och bilder, och manualer till ställdon/ventiler/frekvensare/dörröppnare/kodlås/brytare ....

Glömmer jag min hemma? jag vänder.....

Ursprungligen av Goflorp:

Ritningar! Gud vad mycket ventilationsritningar man kan knö in i en iPad! och bilder, och manualer till ställdon/ventiler/frekvensare/dörröppnare/kodlås/brytare ....

Glömmer jag min hemma? jag vänder.....

Det är faktiskt det enda som jag hade riktigt användning för i min iPad. Att ladda hem och läsa manualer, ritningar och sånt där i PDF.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Är så fundersam! Den verkar vara en cool pryl. Men vad använder man den till? Jag menar jag klarar ju av det mesta med min dator och min iPhone. Vad använder ni eran iPad till?

Har du inget behov av den behöver du den inte. Jag köpte en innan den fanns i Sverige. Hade den knappt ett år innan jag blåste bort dammet från den och gav den till brorsan.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Är så fundersam! Den verkar vara en cool pryl. Men vad använder man den till? Jag menar jag klarar ju av det mesta med min dator och min iPhone. Vad använder ni eran iPad till?

Precis, därför har jag nästintill min dator i garderoben nu för tiden. Seriöst.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-26 12:00

Min MacBook ligger i garaget sedan ett år....

Min MBA kommer fram när jag måste skriva längre texter till skolan, 99 % av allt annat arbete utför jag på min iPad...

När skolan är slut är frågan om jag ens kommer att äga en dator längre.

Ursprungligen av Capeman:

Min MBA kommer fram när jag måste skriva längre texter till skolan, 99 % av allt annat arbete utför jag på min iPad...

När skolan är slut är frågan om jag ens kommer att äga en dator längre.

Jag har ett externt Apple-Tangentbord - det lilla med BT i.
That's the shit! får jag säga. funkar canon när man skall skriva mycket.

När trean kommer då slår jag till! Köpte en iPad 1gen i Spanien innan den kom till Sverige. Då hade den dock inte multitasking så den blev såld. Om nu tre:an får en bra skärm, då är det som taget

Jag blir mer o mer sugen på att skaffa en. En trea är inte nödvändig för mig, priset avgör, så det kan lika väl bli en prissänkt 32GB wifi+3G när väl trean kommer...fast å andra sidan är det för tidigt att klubba ett sånt beslut

Pillade på Ettan och köpte tvåan som kom efter ett tag.
Använt den varenda dag. Säljer den nu för att ta loss pengar till annat.

när trean "satt sig" blir det en sådan--- kanske för skatteåterbäringen...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-28 12:33

Köpte ipad1 innan den kom till Sverige - pillrat på den precis varje dag sen dess. Va påväg att köpa 2:an när ryktet om att det skulle ha 2k panel va en snackis. När 2:an inte hade det avstod jag. Men nu när 3:an är på G och det mer eller mindre är bekräftat (hoppas hoppas) att den kommer ha 2k panel så är det ett givet köp.

Jag använder mig ipad till "allt". Surfa, fjärrstyra både datorer och min kamera. Använder den som sökare till kameran. Maila, spela, tv-tablå. Enda jag inte använder den för är läsa böcker! Det görs på gamla goa sättet fortfarande.

Ingen som ska till US närmsta veckorna och vill smyga hem en låda med IPad3? Dollarn är låg nu så det skiljer en hel del...

Bevaka tråden