Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Numark DJ/IO-ljudkort för inspelning?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-02-10 15:16

Hallå!

Jag har tänkt mig börja spela in lite låtskisser på min MacBook hemma med hjälp av Garageband. Jobbar en del som DJ och har därför sedan tidigare lite utrustning från Numark för det. Bland annat ett av deras DJ/IO-ljudkort, som ju är ganska skapligt. Det har dock bara en ingång, som egentligen är till för att koppla en mick i när man gör ett DJ-gig.

Min fundering är iaf det är möjligt att använda det för att spela in genom att helt enkelt koppla elgitarr eller en mick i ingången och spela in i Garageband? Känns lite onödigt att köpa ett ljudkort till - i synnerhet då jag bara har behov att av att kunna spela in ett spår åt gången. Någon som har koll på det?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-02-10 18:33

Tar och besvarar min egen fråga här nu: det verkar inte gå. Idiotiskt nog går ingången inte till USB, utan enbart till en av RCA-utgångarna man skall koppla ljudkortet till PA med (det är ju som sagt i första hand till för att koppla in en mick när man DJ:ar och vill köra talk- eller singbackgrejer). Alltså går det inte att få signalen från ingången till datorn, verkar det som

Riktigt irriterande...antar att det innebär att jag får lov att köpa ett ljudkort till, eller en preamp?

1
Bevaka tråden