Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in Skype och mixa med min röst och andra ljud.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag håller på att skapa en podcast och vi har stött på lite inspelningsproblem.
Eftersom jag inte helt är tappad bakom en vagn när det kommer till ljudproduktion märker jag själv att jag är rätt krävande på hur det ska låta.

Den tanke jag fick idag var så här:
iMac Alu -> Kör Skype med de som ska vara med.

Macbook Pro -> Spelar inte min röst och ljudet från iMacen.

Räcker det med en sladd mellan iMac hörluruttag -> Line in på Macbook Pro alt in via iMic.

Sedan ett program som ska ta in allt detta och mixa det. Garageband? Wiretap Studio? HijackPro?

Låter som en intressant idé. Jag vet inte hur det är med nutidens Garageband, men med '06:an så kan man tydligen bara spela in från en enhet i taget. Om det fortfarande är på detta vis så skulle man kunna göra följande:

MBP spelar in från iMacen, jag tror man t.o.m kan köra digitalt hela vägen med optisk kabel, i Garageband t.ex. och samtidigt så spelar du in din röst med iMicen i Audacity. Efter inspelningen så exporterar du vad jag antar är sång från Audacity till en AIFF eller WAV som du sedan drar in i Garageband och mixar med ljudströmmen du spelat in från iMacen.

Låter det vettigt? Annars kan man göra det lite mer dramatiskt och spela in Skype direkt på iMacen via t.ex. Soundflowerbed (använd Google) till exempelvis Audacity, eller HijackPro om du har det redan.

Labba lite, se vad som funkar bäst. Bleh, nu blev jag trött.

1
Bevaka tråden