Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-R större än 700Mb, samt bränning av stora filer.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Jag har ett litet problem... jag har en del filmer på drygt 700Mb vardera som jag vill bränna till CD.
De får inte plats på vanliga 700Mb-skivor, varför jag skaffade 790Mb-skivor. Nu verkar det som om Finder inte kan läsa dessa alls, innan de är brända, och Toast läser dem som vanliga 700Mb-skivor. Man förlorar alltså 90Mb.
Har någon annan upplevt detta, och har någon en lösning?
På PC finns en funktion kallad 'overburn' (så vitt jag vet). Finns något liknande för Mac?

Eventuellt kan man ju packa filerna först, och sedan packa upp dem på datorns hårddisk när de ska användas...

Tyvärr har jag ingen DVD-brännare... annars hade väl problemet varit löst...

  • Medlem
  • 2003-08-09 22:34

Filmer som är drygt 700Mb brukar oftas vara VCD , CDV eller SVCD.. Om man bränner dom som en riktig image så får dom plats på en 700Mb skiva.. beroende på att ISO 9660 är effektivare på små volymer än HSF+

Du kan använda dig av VCD Builder av Johan Lindström som förövrigt är medlem här

Om du ändå skall bränna mer en 700Mb så kan du använda Missing media burner Men då måste din brännare stödja större skivor (vilket min värdelösa dyngbrännare inte gör)

Nja, det är mpg- och avi-filer jag har för tillfället...

  • Medlem
  • 2003-08-09 22:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Widowmaker
Nja, det är mpg- och avi-filer jag har för tillfället...

VCD,CVD och SVCD är just mpegfiler

1
Bevaka tråden