Hej,
Jag har utvärderat Google Apps för får vårt företag. Vi är 25 användare och det vi provat är vi nöjda med. Men jag har några frågor som jag skulle behöva ha svar på.
Något som är svårt att utläsa är hur domänalias är tänkt att fungera med smeknamn i Google Apps. Om vi har två domäner och alla konton ha några smeknamn var. Kommer det gå att maila till båda domänernas samtliga smeknamn? Detta är ju lite kritiskt att veta innan man gör en total omkoppling, det är otydligt i informationen gällande detta.
Vi kör idag MDeamon på en windowsserver. Jag har satt upp alla konton med smeknamn och alla grupper i google apps. Räcker det att koppla om MX pekarna och sen fungerar allting? Det är ju inte ett alternativ att det blir ett avbrott, särskilt inte om man saknar svensk support som kan hjälpa en att lösa eventuella problem.
Finns det nått sätt att plocka bort betalande konton om förutsättningarna i företaget skulle förändras? Eller måste man betala för alla konton framöver även om personalstyrkan skulle minska?
Hoppas det finns någon erfaren Google Apps administratör här som kan ge mig bra svar!
Mvh
Bernt