Jag har precis kommit till skott och köpt en domän till mitt företag och skall nu få till en bra webbsida.
Senast jag byggde en webbsida var i början av 90-talet då man snodde kod av varandra och hade så många gif-animationer och photoshop-filter man bara kunde
Med andra ord har jag idag ingen vidare kunskap i sid-byggande. Dock arbetar jag som grafisk formgivare och är väldigt medveten om hur sidan skall vara utformad.
Jag har goda kunskaper i både Photshop, InDesign, Illustrator och Flash och ser precis framför mig hur sidan skall se ut men känner mig alltså smått frustrerad över att jag inte kan bygga sidan på samma vis som jag lägger upp en vanlig trycksak Flash är ju uteslutet. Även iPad-användare skall kunna se den
- Vilket program är lättast att arbeta i för mig som har minimalt med kodkunskaper - men som ändå vill ha en vettig och väl fungerande webbsida?
- Förutom en ganska enkel och ren presentation av mitt företag så skall jag ha ett ganska omfattande bildgalleri som jag vill presentera på ett stilfullt sätt. Kan man hitta/köpa en sådan webblösning färdig (bara bildgalleriet)? Vill även att det skall vara ganska enkelt att lägga till fler bilder.
Jag har funderat lite på squarespace.com som är en helt webbaserad webbsidebyggasrtjänst. Ser ut att vara väldigt lätthanterligt (bara dra å klicka) samtidigt som man kan få riktigt snyggt resultat.. Men haken är ju att sidan blir helt låst till dom.
Tips mottages varm!