Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlorar du utrymme på din jailbreakade iPhone?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-16 10:00

Sitter du och undrar varför utrymmet i din iPhone minskar för varje minut? Felet härrör sig till en bugg i Rock Your Phone

Med iFile eller t.ex. iFunbox navigerar du dig fram till
var/mobile/Library/RYP/logs/rockapp_{date}.log

Radera .log-filen, starta om telefonen och öppna ROCK för att patcha buggen

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-16 23:34

Tack FreddeB.

Jag fick denna buggen igår och Rock snodde 7.2 GB av mig.

Tog bort denna log filen och startade om telefonen och öppnade rock. Allt fungerar som det ska.
Nu till problemet.

iTunes känner INTE igen min iPhone längre, kolla bifogad fil. Jag vet i tusan varför det blivit såhär och vet inte heller vad jag ska göra. Nån som har nån idé???

Hjälp!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-17 01:30

Ledsen men jag har faktiskt inte sett ngn fix för detta än. På RYP log keeps writing "wrote zero bytes" continuously ser du att det är fler med samma problem och orkar du hålla ut någon dag till så kommer det säkert en lösning

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 02:19

Tack ska du ha för den länken..

Jag håller ut. Det konstiga är att alla mina bilder och videos är borta. Allt fungerar i luren som det ska men jag kan som sagt inte koppla ihop den med iTunes.

Har 3.1.2 och kör blackra1n tethered, pallar verkligen inte köra en restore..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-17 09:00

Eftersom jag inte drabbades själv så har jag inte testat denna metod, som går ut på att radera iTunes databasefilen på din iPhone och börja om på ny kula /Freebo

1) On a Mac using Cyberduck or a PC using WinSCP, view the files on your iPhone (google SSH Cyberduck iPhone if you need help with this step)

2) Navigate to /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/iTunes/ and delete the file iTunesDB

At this point, iTunes will no longer give you the error message BUT, your music, ringtones, podcasts will still be taking up space on your iPhone but your iPhone won't try to read them and iTunes won't see them. The solution is the next step.

3) In Cyberduck (or WinSCP) navigate to /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/Music and delete all of the folders in the Music directory

4) Go back one level to /private/var/mobile/Media and go to the Ringtones directory and delete them too.

5) Close iTunes and open it again, allow your iPhone to sync again. It should copy all your music, podcasts, and videos back to your phone, though depending on how much you have, it could take a while.

6) If you have Ringtones in your iTunes and they're not going back on your phone after all of this, plug your phone in and select the iPhone in Devices in iTunes and click the Ringtones tab. Deselect 'sync ringtones' and it will display a message warning you that all ringtones will be removed from you phone. Accept that and click 'apply'. After the phone has finished syncing, select 'Sync Ringtones' again and click apply. Allow it to sync. That successfully put the ringtones back on my phone.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 10:43

Tack igen fredde..

Dock så gör jag exakt som det står men efter steg 2 så borde det fungera igen men jag får samma meddelande i iTunes. Tog backup på filen innan jag raderade den så jag la in den igen..

Avvaktar och ser om det kommer något mer på myi

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 00:15

Har inte hittat något nytt så jag prövade att trycka återställ till tidigare backup.
Jag tog den som gjordes senast men iTunes kunde inte fullfölja den, hände = INGET.

efter det så gick den att synka med iTunes igen FAST med ett felmeddelande enligt nedan, jag har googlat, startat om dator, telefon, avinstallerat iTunes, installerat om det, fattar ingenting.. Vad f.. ska jag göra?

Prövar synka då fungerar inte min musik i luren, gör om det då fungerar nån låt osv osv osv...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-18 09:19

Provat annan USB-kabel, annan USB-port, med/utan USB-hub?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-18 10:17

Cokey, visst borde -54 vara relaterat till problemet med log-filen men i vanliga fall är felet relaterat till att du försöker synkroniera musik som är skrivskyddad eller som du har begränsade rättigheter till mellan olika iTunesbibliotek (DRM...)

Processen är dessvärre lite långrandig - du måste högerklicka på filerna i iTunes, "Visa Info" och försöka redigera taggarna. Om du inte kan redigera taggarna lyfter du ut filen ur iTunes.

Den som kör OS X anger följande kommando i Scripteditorn:

tell application "Finder"
set locked of every item of entire contents of folder "Music:iTunes" of home to false
end tell

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 12:02

Hej igen Fredde,
jag kör OS X och öppnade AppleScript-redigerare, klistrade in kommandot och tryckte på kör

(korrekt gjort?)

Sen prövade jag igen men det gick inte.

Felet uppkom ju såklart efter denna sjuka ROCK bugg.

Jag har kommit sålångt nu efter lite pill hit och dit att jag KAN synka men felmeddelandet kommer ändå. Dock så lägger den till musiken som den ska i luren och allt annat.

Skönt men irriterande.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 12:10

Kollade det där om jag kunde redigera Musiken som låg i iTunes biblioteket, och det kan jag på ALLA. Men under min iPhone så är alla låtar, alla ringsignaler gråmarkerade, kan inte redigera info eller något på dom. Är det där du menar?

kolla bilden.

du kan aldrig spela upp musik från din iphone i itunes, musiken i iphone går bara att spela upp på iphone.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 12:46

Nä precis, kommer inte ihåg om det såg ut så tidigare. Men det ska alltså vara gråmarkerat?

Det ska vara så

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-18 14:59

Du har haft maximal otur du, du kommer nog att upptäcka fler konstigheter framgent så om du har din ECID SHSH sparad via Cydia så är nog en restore till 3.1.2 att rekommendera i alla fall..

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 15:22

Ja en restore är verkligen något jag tänker på just nu .fast vet inte om jag "orkar" har inte direkt läst hur man gör men det är väl inte superlätt precis..

Luren fungerar ju jättebra nu, ladda hem appar från appstore i iTunes och sen synca över går utmärkt. Likadant bilder, ringsignaler och musik. Bara det där felmeddelandet som stör mig..

Blir det sämre så absolut.

Får tacka för den exceptionella hjälpen så länge.

1
Bevaka tråden