Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G, SIM hittas ej

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en iphone 3g från min vän för ca 1 och en halv månad sedan..simkortet började glappal ite..ibland hittades det inte och då var ja tvungen att ta ut den och stoppa tillbaka..detta funkade tills igår, nu hittas inte simkortet även om den är inne..kanske något fel med min simhållare? jag testade lägga in min polares simkort i telefonen men den hittades heller inte...la t om in mitt kort i hans sony ericsson men den hittades OCKSÅ inte..wtf? vafan e detta? telefonen är upplåst och jag har comviq..:S

Kan ju vara så enkelt att det är fel på SIM-kortet? Det händer

Ursprungligen av neothadon:

Köpte en iphone 3g från min vän för ca 1 och en halv månad sedan..simkortet började glappal ite..ibland hittades det inte och då var ja tvungen att ta ut den och stoppa tillbaka..detta funkade tills igår, nu hittas inte simkortet även om den är inne..kanske något fel med min simhållare? jag testade lägga in min polares simkort i telefonen men den hittades heller inte...la t om in mitt kort i hans sony ericsson men den hittades OCKSÅ inte..wtf? vafan e detta? telefonen är upplåst och jag har comviq..:S

Byt sim-kort ! Samma har hänt mig. Be dom skicka ett på posten.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-20 22:03

Lite slutledningsförmåga kanske?

Om det strular till och från, sedan inte fungerar alls i varken din telefon eller din polares. Vad är det då som strular?

Jo, ditt simkort.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-03-21 00:38
Ursprungligen av zappee:

Lite slutledningsförmåga kanske?

Om det strular till och från, sedan inte fungerar alls i varken din telefon eller din polares. Vad är det då som strular?

Jo, ditt simkort.

Kaxigt svarat av någon som inte läst ordentligt. H*n har testat sitt kort i båda telefonerna, och båda simkortet i iPhonen som strular.

jag testade lägga in min polares simkort i telefonen men den hittades heller inte...

Neothadon: Ser att det är din första post, välkommen! Din polares telefon är väl inte operatörslåst va? Det skulle i så fall kunna förklara varför ditt kort inte hittas i hans telefon.

iPhonen skulle kunna ha glappkontakt vid simkortet, eller så är det som de andra säger fel på ditt simkort.

Ja men problemet är att jag idag testade min polares låsta simkort och det upptäcktes av telefonen..min upptäcks fortfarande inte..kan det vara fel på simhållaren eller? och snälla..inga kaxiga svar..vill bara få min telefon och funka!

Jag hade problem i somras med SIM-kortet. Det visade sig att en massa ludd hade kommit in i facket till simkortet. Efter försiktig rengöring av facket så har det funkat sen dess.

Jag har testat att rengöra det..det funkar fortfarande inte :S hoppas inte telfonen är kaputt..på gehab the phone house så sa kvinnan att telefonen har kraschat..för att den e inte designad o vara till för kontantkort och upplåsning haha..driver hon med mig eller?

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-21 15:12

Är den riktigt upplåst eller hackad med t ex blackra1n?

Har du kollat att den inte är anmäld som stulen?

//Rob

No, den är inte anmäld som stulen..grejjen är att den krånglade liten innan..tror de glappat mkt sen 1 vecka tilblaka..var då tvungen att ta ut simhållaren och sim kortet sen funkade det, de bästa är ju att samma dag den slutade upptäcka simkortet var då jag hade mitt födelsedags kalas..behöver jag säga mer? haha men igår så la jag in min kompis simkort och då uppätcktes den..ska gå köpa ett nytt simkort nu..hoppas det funkar..in mean time..brainstorma! måste finnas någon som haft samma problem som jag !

Problemet är löst! köpte nytt simkort..har ett nytt nummer nu men skulle gärna vilja ha mitt gamla nummer..kan man föra över det ?

tack för alla föregående svar!

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-21 19:18

Problemet är löst! köpte nytt simkort..har ett nytt nummer nu men skulle gärna vilja ha mitt gamla nummer..kan man föra över det ?

tack för alla föregående svar!

Du skulle ha ringt kundtjänst först och frågat om de kan skicka dig ett nytt kort. Men eftersom du har redan köpt ett nytt kort får du väl betala för att överföra numret.

//Rob

Kunde inte butiken göra ett nytt kort med det gamla numret, det var dåligt. Min butik har gjort det flera gånger.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-21 20:10

Det har hänt mig att kort gått sönder, då har kundtjänst skickat ett nytt på en gång med samma nummer.

1
Bevaka tråden