Jag har kollat lite snabbt nu.
Jag tror att det här är så pass basic att jag på några dar nog skulle kunna läsa mig till det och prova mig fram.
Och det hade varit intressant.
Jag har dock fullt upp med allt möjligt ändå.
så vad skulle konsulten ta för det här?
Script 1&2 är ju i princip samma, man ska bara byta ut
Det är ju samma script, man bara ändrar {"-1mm", "-1mm", "0p", "0p"} (typ, vet inte om den fattar minus och mm på det sättet) till {"-3mm", "-3mm", "0p", "0p"} (typ).
Eller?
Det handlar alltså om att den från mitten sett ska minskas (resp ökas)
(jag tänker mig ctrl+alt+högerpil för att de ska bli mer bredd och vänsterpil för mindre bredd (och kanske +shift för det större hoppet (och jag vet att själva kortkommandot ställer jag in själv).
Eventuellt räcker det med ett script och så kan jag ändra i koden själv på de andra.
för jag antar att det behövs ett script för 2 mm mindre och ett för 6 mm mindre samt två motsvarande för större, va?
Jag vill också att det ska hända oavsett om man har textmarkören aktiv i dokumentet eller om det bara är markeringspilen som gjort blocket aktivt.
Men är inte det något man själv väljer i Keyboard Shortcuts?
Det sista scriptet, att få textmarkören aktiv i blocket som är markerat har du ju redan hookat mig med en gång så den uppgraderingen till CS3 borde du kunna relativt utan specifikationer, va?