Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i kombinationen iPhone och Gmail?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-04-20 22:10

Mitt efternamn börjar på bokstaven "Ö" när jag mailar från min iPhone via mitt Gmail-konto så byts bokstaven "Ö" ut mot ett "?" i avsändarfältet hos mottagaren.

ÅÄÖ fungerar felfritt i ämnesraden och i själva meddelandet. Det är bara där det står "Från:" som bokstaven "Ö" byts ut. Extremt jävla irriterande! Har pillat med detta i en timme snart men ingenting hjälper.

Någon mer som delar denna sura erfarenhet?

Väljer jag att skicka mail från min iPhone via något annat konto än Gmail så uppstår inga konstigheter med mitt namn. Känns som iPhones mailprogram och Gmail inte är riktigt kompatibla helt enkelt. Någon som löst detta problem? Jag kan ju knappast vara ensam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 12:22
Ursprungligen av Spooky:

Mitt efternamn börjar på bokstaven "Ö" när jag mailar från min iPhone via mitt Gmail-konto så byts bokstaven "Ö" ut mot ett "?" i avsändarfältet hos mottagaren.

ÅÄÖ fungerar felfritt i ämnesraden och i själva meddelandet. Det är bara där det står "Från:" som bokstaven "Ö" byts ut. Extremt jävla irriterande! Har pillat med detta i en timme snart men ingenting hjälper.

Någon mer som delar denna sura erfarenhet?

Väljer jag att skicka mail från min iPhone via något annat konto än Gmail så uppstår inga konstigheter med mitt namn. Känns som iPhones mailprogram och Gmail inte är riktigt kompatibla helt enkelt. Någon som löst detta problem? Jag kan ju knappast vara ensam.

har samma problem + att sedan senaste uppdteringen, så vägrar antalet hämtade olästa mail försvinna. Om jag inte har nya mail, så finns siffran kvar tills jag hämtar nytt. EXTREMT irriterande

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-07 18:47

Uppenbarligen saknar trots allt Apple seriös mjukvarutestning (STAR) vilket är lite förvånande. Men åter till kvällens program... Jag skulle säga att orsaken finner du i MIME och hur Gmail respektive iPhone Mail hanterar/stödjer denna standard. Så något kompatibilitet mellan dom två är det egentligen inte frågan om. Troligt är att dom två stödjer specifikationen olika mycket på olika ställen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-08 14:02

Sorry frazze, fattar inte riktigt vad du menar???

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-08 16:47
Ursprungligen av lelkes:

Sorry frazze, fattar inte riktigt vad du menar???

Jo, det pratas om att iPhone och Gmail inte är kompatibla (med varandra). Jag menar att det handlar inte nödvändigtvis om just kompatibilitet utan snarare att både iPhone och Gmail i olika utsträckning implementerar en utomstående specifikation: MIME.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-08 22:34

Finns det ngn bättre lösning till denna problematik? DVS bästa sättet att läsa sin mail i iPhone 3GS?

1
Bevaka tråden