Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmit 4 släppt

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 09:33

Snabbare
Nytt gränssnit
Stöd för märkning
Path bar

Plus massor annat fint.
Panic - Transmit - The ultimate Mac OS X FTP + SFTP + S3 app

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 09:42

Jag gillar deras "one-more-thing thing", att man kan montera valfri Transmit-favorit som vilken intern eller extern disk som helst. ExpanDrive gör ju det och bara det, men kostar $39. Transmit kostar $34 och levererar lite mer mervärde om man nu kan uttrycka sig så om applikationens huvudfunktioner.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-27 09:52

Undrar om man kan använda sin Transmit 3 serial som man har fått om man är betalande kund hos http://mail.mac.se och uppgradera till Transmit 4 för $19, det vore sweet

Ursprungligen av kainen:

Undrar om man kan använda sin Transmit 3 serial som man har fått om man är betalande kund hos http://mail.mac.se och uppgradera till Transmit 4 för $19, det vore sweet

Det hade varit ännu sweetare om T4 ersatte T3 i abonnemangsservicen - Kosta lite är bra, kosta gratis bättre.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-04-27 10:29

Sweeet!

Kan en FTP-klient bli mycket sexigare än så här?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-27 10:41

Wow Transmit disk är ju helt underbar. Så enkelt har man aldrig kommit åt filer tidigare.

//Rob

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-28 10:38

Som Flow-användare blir man ju lite avundsjuk nu. Men, men, fick det billigt med Macheist

Nu är jag förvisso ett stort fan av cyberankan men det där såg inte alls fel ut. Känns helt rätt att de lyfter fram att den är så pass mycket snabbare än tidigare, annars är ju den typen av program något som lätt kan drabbas av väl mycket bloat när huvudfunktionen inte går att förbättra mycket mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 20:36
Ursprungligen av Marcus K:

Nu är jag förvisso ett stort fan av cyberankan men det där såg inte alls fel ut.

Nyfiken, varför? Jag tycker Transmit är bättre på alla punkter, speciellt nu i och med 4:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-29 23:22

Någon annan än jag som har problem att ansluta till TLS/SSL-siter? Det gick utmärkt med T3, men inte med T4.

Jag får följande fel: "Couldn't verify certificate chain".

I övrigt är ser jag ett stort potential i detta program!

Ursprungligen av patan:

Någon annan än jag som har problem att ansluta till TLS/SSL-siter? Det gick utmärkt med T3, men inte med T4.

Jag får följande fel: "Couldn't verify certificate chain".

Samma här.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-04-30 10:53

Samma för mig med.. Tror man kanske måste acceptera certifikatet på nytt, men hur gör man det tro? Hittar ingenstans där man kan ta bort det..

@patan Perfekt! Hoppas uppdatering kommer snart! För tills dess får jag jobba vidare med Cyberduck.

Nej, det ska vara en bugg tydligen.

Jag tror inte du har några av de certifikaten på din dator.

Bara att vänta på 4.0.1.

Däcksmönster!

Bäst är väl ändå ikonen. Man ser till och med däcksmönstret!

Ursprungligen av Anders Täpp:

Bäst är väl ändå ikonen. Man ser till och med däcksmönstret!

Mycket snyggt. 512x512 pixlar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 10:42
Ursprungligen av Anders Täpp:

Bäst är väl ändå ikonen. Man ser till och med däcksmönstret!

Titta på de ludna små håren på Coda's stjälk. Har hört en podcast på hur de svettades fram Coda's icon. Det var tokigt men helt förståeligt.

Verkligen en underbar uppdatering av Transmit.
Detta underlättar min hantering av filservern rejält!

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2010-04-30 23:17

Bra uppdatering, men en sak som jag undrar som gammal FlashFXP-användare från windows.

Kan man inte i transmit lägga filer i kö? Den vägrar ju fortsätta med nästa fil man klickat för transfer när den är klar med första. Det enda som händer är att den blir failed transfer. Bara för att servern inte tillåter fler anslutningar. Men man borde väl kunna få transmit att lägga på kö och sen tanka hem en efter en?

Ursprungligen av osvald:

Bra uppdatering, men en sak som jag undrar som gammal FlashFXP-användare från windows.

Kan man inte i transmit lägga filer i kö? Den vägrar ju fortsätta med nästa fil man klickat för transfer när den är klar med första. Det enda som händer är att den blir failed transfer. Bara för att servern inte tillåter fler anslutningar. Men man borde väl kunna få transmit att lägga på kö och sen tanka hem en efter en?

Det där lät väldigt mysko... den har alltid haft ett kösystem och jag hittar heller inga inställningar för att inte ha detta. Kan du lägga upp något skärmklipp?

Jag testade att dra ner tre mappar och den tar hem en i taget. Verkar onekligt ruggigt mycket snabbare som de utlovat dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-02 15:52

Jag mailade deras kundjtänst gällande TLS/SSL-problemet som nämns ovan och fick följande svar:

"Hi Patrik,

This will be fixed in an update soon.

--
Les
Panic Inc."

Har man en ftp-disk monterad så kan ni räkna med att datorn får insomnia (precis som jag misstänkte). Tyvärr. Denna nya underbara funktion går alltså inte att använda. Jag skulle bli förvånad - men glad - om en update fixade detta, men min erfarenhet med deamons och helpers som måste ligga uppe gör att jag tvivlar. Det är nog inte ens en bug.

Ursprungligen av Zimmerman:

Har man en ftp-disk monterad så kan ni räkna med att datorn får insomnia (precis som jag misstänkte). Tyvärr. Denna nya underbara funktion går alltså inte att använda. Jag skulle bli förvånad - men glad - om en update fixade detta, men min erfarenhet med deamons och helpers som måste ligga uppe gör att jag tvivlar. Det är nog inte ens en bug.

Jag är förmodligen dum men menar du att den inte går i vila, eller menar du något annat?

Jepp. Går ej i vila - kan ej sova - insomnia.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag är förmodligen dum men menar du att den inte går i vila, eller menar du något annat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 23:18

För er (och mig) som hade problem med TLS/SSL. Problemet är nu åtgärdat av Panic. För att få 4.0.1, klicka på "Check for updates" och ladda ner uppdateringen.

Ursprungligen av patan:

För er (och mig) som hade problem med TLS/SSL. Problemet är nu åtgärdat av Panic. För att få 4.0.1, klicka på "Check for updates" och ladda ner uppdateringen.

Yess! Nu blir det Transmit 4 för hela slanten.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-05 23:27

4.0.2 finns nu ute.

//Rob

Jag har stora problem med att ansluta till OS X-servrar (FTP) med Transmit 4. Den loggar in, men sen är det tomt, och jag kan inte se några av de filerna som finns på servern.

Jag kan skapa nya filer, som dyker upp på servern, men som försvinner direkt ur Transmit.

Nån mer som upplevt det här?

Okej, uppgraderade till Pure-ftpd istället. Nu funkar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-12 23:51

4.0.3 är ute.

Bevaka tråden