Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få tillbaka apps från iPhone till iTunes?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en av den som inte kommer överens med itunes sync. Nu har jag hamnat i läget att jag har en massa apps på iphonen men inga i itunes. jag vill kunna för överens apps som jag har i telefonen till min nya ipad vi itunes. Hur gör jag detta? Bespara er glåpord om min inkompetens, jag är kanske inte vän med itunes men jag försoker samarbeta med det iaf...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-08 02:38

Tycker det är bra att du frågar, annars får man inga svar

Koppla iPhonen till iTunes så att den dyker upp som en enhet i vänsterlisten.
Högerklicka sedan på den och välj "Transger purchases" (jag kör Engelska) så skall inköpta applikationer mm föras över från iPhonen till iTunes. Se även till att du har iTues uppsatt med ditt Apple Store konto (tror den kommer att fråga dig om de uppgifterna under överföringen).
Hoppas det funkar för dig

Provar nu och det verkar fungera! Tack så mycket!

Jag installerade om min dator för ett tag sedan och när jag synkroniserade min iPhone 3GS första gången frågade den ifall jag ville föra över mina program, men jag råkade klicka fel så de fördes inte över. Dumt!

Problemet uppstod innan iTunes 10 kom och det kvarstår än, så det har inget med nya versionen av iTunes att göra.
Jag har min dator auktoriserad och jag har testat att högerklicka på iPhonen i iTunes-listen och valt "Överför inköp", men ingenting fungerar tyvärr.

Är det någon som har en idé hur jag kan göra för att lyckas backa upp mina apps till iTunes igen? Jag är inte så sugen på att ladda ner alla igen. Det måste finnas ett smidigare sätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 13:42
Ursprungligen av Scarecrow:

Jag installerade om min dator för ett tag sedan och när jag synkroniserade min iPhone 3GS första gången frågade den ifall jag ville föra över mina program, men jag råkade klicka fel så de fördes inte över. Dumt!

Problemet uppstod innan iTunes 10 kom och det kvarstår än, så det har inget med nya versionen av iTunes att göra.
Jag har min dator auktoriserad och jag har testat att högerklicka på iPhonen i iTunes-listen och valt "Överför inköp", men ingenting fungerar tyvärr.

Är det någon som har en idé hur jag kan göra för att lyckas backa upp mina apps till iTunes igen? Jag är inte så sugen på att ladda ner alla igen. Det måste finnas ett smidigare sätt.

Verkar som iTunes tror att du har programmen. Ta bort alla program som är gråa, efter det koppla in iPhonen och prova att föra över programmen från iPhonen igen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Verkar som iTunes tror att du har programmen. Ta bort alla program som är gråa, efter det koppla in iPhonen och prova att föra över programmen från iPhonen igen.

//Rob

Där har vi lösningen!

Jag provade först med ett program och det gick smärtfritt. I skrivande stund kopieras resterande program till iTunes.

Tack!

Har du kvar programmen på din iPhone 3GS och när du väljer "Överför inköp" så överförs inga program?

Får du några felmeddelanden när du väljer "Överför inköp" eller får du dialogrutan du postade när du väljer "Överför inköp"?

Om du auktoriserat datorn med ditt itunes konto ska det vad jag förstår räcka med "Överför inköp".

Ursprungligen av Användarnam:

Har du kvar programmen på din iPhone 3GS och när du väljer "Överför inköp" så överförs inga program?

Får du några felmeddelanden när du väljer "Överför inköp" eller får du dialogrutan du postade när du väljer "Överför inköp"?

Om du auktoriserat datorn med ditt itunes konto ska det vad jag förstår räcka med "Överför inköp".

Jag har kvar programmen på min iPhone.

Inga felmeddelanden alls utan uppe i rutan i iTunes där den visar låt/backup process osv. blinkar endast överföringen till när jag väljer "Överför inköp", men det händer ingenting.

Rutan jag postade en bild på dyker upp när jag klickar på utropstecknet som finns under varje program som inte har sparats i iTunes.

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag har kvar programmen på min iPhone.

Inga felmeddelanden alls utan uppe i rutan i iTunes där den visar låt/backup process osv. blinkar endast överföringen till när jag väljer "Överför inköp", men det händer ingenting.

Rutan jag postade en bild på dyker upp när jag klickar på utropstecknet som finns under varje program som inte har sparats i iTunes.

Känns som om problemet nog inte går att lösa på något smidigt sätt. Enda som kanske återstår är att tanka ner dem igen en och en. Finns ju inget smidigt sätt för det heller tyvärr.

Om ingen bra lösning finns hade jag först sett till att tanka ner de man betalat för i första hand. Om du är osäker på vilka du betalat för kan man se det om man klickar på länken ”Account” och där välja ”purchase history”. Kolla och skriv upp allt i vanlig textfil och i itunesstore sen bara kopiera och klistra in namnen i sökfältet.

Omständigt som helst dra ner allt en och en men är kanske enda sättet om inte "Överför inköp" fungerar.

Hur gjorde du för att ta bort de "gråa" programikonerna? Försökt med Backspace i iTunes men det fungerar inte.

Ursprungligen av morgan_a:

Hur gjorde du för att ta bort de "gråa" programikonerna? Försökt med Backspace i iTunes men det fungerar inte.

Testat cmd + backspace?

1
Bevaka tråden