Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scrolla block horisonellt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat med en till sida nu, About us : DARK SKIES ASSOCIATION där det ska vara som en vit "ö" i mitten och det som inte får plats ska komma i block som man scrollar horisontellt.

Jag såg att det här verkade rimligt;
Scrolling Divs Documentation
Dock står det på slutet att;

Citat:

Form Elements. When users tab among elements, such as form elements or links inside the scroll area, this can cause the scrolling content div to jump which will throw off the scroll calculations. There is no known solution for this problem. A page reload is required to restore the scroll area to functionality. For this reason, it is highly recommended that you do not display forms inside scroll areas.

Forms är något som kommer med paypal-knapparna och även den sidan skulle brytas av när fler saker ska upp i shopen.

Finns det något i CSS'en man kan lägga in för att få det att "automatiskt" brytas av i höjd och läggas som "block" med en scroll-bar?

Eller tar jag mig vatten över huvudet igen nu?

• Oregistrerad
  • 2010-05-28 22:30

Sätt en fast höjd bara

Jag har försökt det nu men ja...texten glider över, är det nåt annat som stör då?

1
Bevaka tråden