Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TUAW: 7 anti-Apple-klichéer som måste dö

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Chris Rawson på TUAW har skrivit en bra artikel om några av de mest tröttsamma anti-Apple-klichéerna som fortfarande används där ute:

1. Fanboy
2. Kool-Aid
3. No games
4. One-button mouse
5. Any reference to 1984
6. "Apple is the new Microsoft"
7. Smug Mac users

Läs hela artikeln för beskrivningar av punkterna: 7 anti-Apple cliches that need to die

Jag skulle nog göra listan lite annorlunda själv, men det är ändå intressant läsning. Rawson är sansad i sina argument och är den förste att erkänna att Mac-användare också använder tröttsamma klichéer (som att skriva Micro$oft eller hänvisa till BSoD).

  • Oregistrerad
  • 2010-05-30 23:04

Sansad? Det var en lista full att B-SHIT. Att argumentera för att Mac är bra på Spel enbart med referenser till Steam som släpptes för en hundskit sedan är ju så otroligt korkat att han borde få gå-till-jail-kort direkt. Samma sak med "one button mouse".

Ursprungligen av studiox;:

Sansad? Det var en lista full att B-SHIT. Att argumentera för att Mac är bra på Spel enbart med referenser till Steam som släpptes för en hundskit sedan är ju så otroligt korkat att han borde få gå-till-jail-kort direkt. Samma sak med "one button mouse".

Hur sjutton läser du? Han skrev

Citat:

Macs do have far fewer games than Windows-running PCs, and even though Valve just launched Steam for the Mac, PCs will probably always have more games than Macs. That said, things have improved since the early- to mid-2000s -- the last time this argument had some merit. Fewer and fewer AAA titles are PC-only these days,

Det är inte samma sak som att enbart referera till Steam.

Och vad menar du med "one button mouse"? vad varvfel där?

Det är bara halvt relaterat, men det var inte värt en ny tråd, så jag ger er:

The Apple haters' stages of grief

The apple haters' stages of grief go something like this:

1. Predict failure of new apple product
2. Attribute early success of new apple product to rabid fanbois affected by the reality distortion field
3. Attribute longer term success of product to stupidity of consumers
4. Purchase previously scorned product for stupid relatives so they stop bothering you to help support the open source version of apple product sold by Super Lucky Technology Extreme that you convinced them to buy
5. Purchase previously scorned product for yourself just to see what all the fuss is about
6. Admit that you now own and use the product, but complain about the product's lack of an sd card slot on Internet forum
7. Forget prior criticism of product, claim that it was revolutionary and an example of how apple used to be really innovative, but has now lost its edge

Rinse and repeat

Klockren, även på 99mac ser man det

[via [URL="http://twitter.com/sstephenson/status/1520571..."]Sam Stephenson[/URL]]

Du har en poäng. Jag menade mest att han var sansad för att han verkade hyfsat ödmjuk inför det faktum att Mac-användare ibland kan vara dryga, överlägsna och fyllda med klischéer också.

Larvigt. Apple har, precis som många andra företag, devota förespråkare som förtjänar kritik och ifrågasättande, precis som företaget själv ibland gör det. Detsamma gäller alla andra företag. Kritik är BRA, det gör att företag tvingas lyssna och anpassa sig.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Larvigt. Apple har, precis som många andra företag, devota förespråkare som förtjänar kritik och ifrågasättande, precis som företaget själv ibland gör det. Detsamma gäller alla andra företag. Kritik är BRA, det gör att företag tvingas lyssna och anpassa sig.

Absolut, men missriktad och tröttsam kritik som saknar förankring i verkligheten gör inte världen bättre.

Som att hävda att alla som köper Apples produkter är lurade idioter som inte fattar vad de håller på med utan bara fallit för en hype.

Eller som att såga en ny Apple-produkt vid fotknölarna och utlova flopp bara för att man inte ser längre än näsan räcker och inte ens ansträngt sig för att förstå hur marknaden fungerar och vad folk vill ha. (Ganska bra beskrivit i The Apple haters' stages of grief ovan.)

Apple hade inte varit ett bättre företag om de ständigt lyssnat till kritiken från Rob Enderle...

Personligen tycker jag faktiskt att till och med missriktad och tröttsam kritik är nödvändigt, som kontrast till mer välriktad (som är ännu mer tröttsam för dem som förtjänat kritik). Utan det ena, inte det andra liksom.

1
Bevaka tråden