Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyfta ur ljud/mp3 ur en videofil ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon ge tips om enkel mjukvara/process där man kan lyfta ur ljud ur en videofil?

Inga problem om man separerar hela ljudet för vi har ju tråden med förslag till att sedan klippa ur relevant bit http://www.99.se/ljudproduktion/211429-klippa-mp3.html

Jag vill gärna ha signatur musiken ur World SuperBike som rington, helskön musik, fast det har nog också med association att göra. Musiken till MotoGP, SBK, Speedway GP, BBCs F1 osv har vissa effekter på mej...

LCR

Hej!
Man kan ju alltid ta in videofilen i garageband om det är rätt format. Från Garageband exporterar man sedan hela eller delar av ljudet till Itunes.

MVH
Anders Bengtsson

Jag ska installera GarageBand och prova när jag får tid (för mycket motorsport att titta på, ligger efter med förra veckans SBK samt nu i helgen både Isle of Man och MotoGP och Speedway GP ikväll).

Om det finns andra alternativa små program mottages med glädje.

LCR

Jag sitter inte vid datorn nu men kan man inte öppna filmen i QT 7.x och spara/rendera/exportera endast ljudet till en ny fil? Vet ej om det funkar med QT X.

MPEG Streamclip.

1
Bevaka tråden