Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Du har 3GS, kommer du köpa 4?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-08 10:14

Du har iPhone 3GS, kommer du byta upp dig till iPhone 4?

Observera: 3GS inte 3G, gäller denna tråd.

Ja, och min 3GS 16/Vit är till salu inom kort.

Skall köpa en 4 16/Vit

Starta en omröstning.

Jag kommer att köpa 4 stycken. En var till alla familjemedlemmar

  • Medlem
  • 2010-06-08 10:57
Ursprungligen av ru4real?:

Jag kommer att köpa 4 stycken. En var till alla familjemedlemmar

Du har inte plats för en till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 11:21

Jag lade nyss ut min olåsta 3GS till försäljning... 4an släpper jag inte ur sikte

Tycker Telia skall erbjuda oss som köpte 3GS att köpa 4:an och binda om abonnemanget

Jag trodde jag skulle kunna stå emot nya iPhone, men jag ser keynoten nu, och det blir svårare och svårare att INTE vilja ha den

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Tycker Telia skall erbjuda oss som köpte 3GS att köpa 4:an och binda om abonnemanget

Jag tror det finns just ett sådant system. Lägg på 12 månader bindning och få (köp) nya modellen. Inte hundra, dock. Läge att fråga telia-nissen i den där tråden vi har.

  • Medlem
  • 2010-06-08 11:58

Jag måste ha blivit gammal. Helt plötsligt känner jag att jag kan stå emot suget. Det har aldrig hänt förut

Ursprungligen av bbus:

Jag måste ha blivit gammal. Helt plötsligt känner jag att jag kan stå emot suget. Det har aldrig hänt förut

Jag vet inte hur gammal du är, men jag är inte så värst gammal och jag känner inget enormt sug heller faktiskt. Det som lockar mig mest är nog den bättre skärmen, men å andra sidan tycker jag inte att min 3Gs presterar dåligt idag (jag vet att jag inte har sett skillnaden på riktigt).

När 3Gs kom tyckte jag inte ens det var värt att byta. Sen gjorde jag det iaf. på grund av sprickor i min 3G-skärm, men det är en annan historia.

Vi skapar oss behov helt enkelt. På gott och ont.

jag byter helt klart om Telia som förra året erbjuder mig att byta upp mig för en peng och behålla abonnemanget jag har.

Hmm visst blir man sugen, men jag är ärligt jättenöjd med min 3Gs 32 och det ska bli kul att se vad iOS4 kan göra med den.

Men visst rycker det i prylbaguetten, så att säga... O:-)

Så fort det går. Och då är min 32-gigs 3Gs ändå bara en månad gammal.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-08 18:56

Blir en 4 för mig, damen får låna min 3GS.
Blir ju perfekt om skattepengarna trillar in och man kan utöka abbonemanget och betala lite mer för luren för att få en

Låna? Tar du ut hyra också? Klart du ger den till henne - var en riktig man nu. Inte en liten snål dinkytoyspojke.

Ursprungligen av Drakfot:

Blir en 4 för mig, damen får låna min 3GS.
Blir ju perfekt om skattepengarna trillar in och man kan utöka abbonemanget och betala lite mer för luren för att få en

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-08 20:54
Ursprungligen av Zimmerman:

Låna? Tar du ut hyra också? Klart du ger den till henne - var en riktig man nu. Inte en liten snål dinkytoyspojke.

Haha, Okej då
Hon har iof redan min 2G, men är en rätt så duktig sovare så hon hör inte alltid larmet eller när den ringer. Ny, elak väckarklocka är iof på g på hennes begäran

Jag har i dagsläget 3GS / 32GB Vit. Sambon har min gamla 3G / 16GB Svart. Nästa blir en 4 / 16GB Vit

Ursprungligen av air:

Jag har i dagsläget 3GS / 32GB Vit. Sambon har min gamla 3G / 16GB Svart. Nästa blir en 4 / 16GB Vit

Jag har exakt samma och jag känner att jag skulle kunna gå ner till 16 GB utan att sakna de där extra utrymmet speciellt mycket (enda skälet till att jag köpte 32 GB var att det var det sista exemplaret av 3GS i butiken (och stan) på premiärdagen och jag hade ju köat för länge för att gå hem bara på grund av en sådan detalj ).

körde på 24mån telia 1/8-09 känns ju då lite långt kvar på avtalet. Får nog köra ett tag till med 3Gs ett tag till. Kanske kommer det en ny lagom till augusti 2011

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:12

Givet att skaffa 4an till vilket pris som helst

Jag tog endast 12 månaders bindningstid hos Telia just av skälet att vara fri till nästa modell. Nu är jag grymt sugen, det enda som står mellan mig och iPhone 4 i dagsläget är sisådär 5 laxar...

Jag känner lite tvärtom... Blev lite besviken att det inte kom en modell med 64 GB. Min 32 GB 3GS fyllde jag ju redan för ett halvår sedan...

Ursprungligen av Capeman:

Jag känner lite tvärtom... Blev lite besviken att det inte kom en modell med 64 GB. Min 32 GB 3GS fyllde jag ju redan för ett halvår sedan...

Jag skulle inte tacka nej till mer utrymme förstås, jag menade bara att jag inte tyckte det var värt extra kostnaden. Jag betalade trots allt 1000 kr för de där extra utrymmet och jag har inte haft nytta av det till det värdet så att säga. Jag kan bara tänka mig vad en 64 GB-modell hade kostat (antar att priserna på flashminne inte halverats på ett år).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 22:49

Jag köper en till mig och en till min dotter. Räknar med att dottern då visar mitt barnbarn på videosamtal några gånger per dag

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-09 22:50

Jag har också problem med att fylla utrymmet på 32GB och saknar inte 64GB.

Jag vet inte vad man skall fylla mobilen med egentligen. Antingen har man HELA skivsamlingen (och då räcker inte 64GB långt) eller så har man ett urval av musik, och då är det bara jobbigt att ha för mycket titlar. Jag ligger konstant på 6-7GB totalt...

Har just nu beslutsångest modell rejäl ...

Vill ha en iPad - lägger undan till en ...

Så kommer de jäklarna och lanserar en lur och ...

ja, varför förklarar jag mig för ER? Ni är väl de enda som vet hur man känner det...

Än så länge lutar det åt ipad för film, bilder, böcker, skolan etc ....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-10 06:46
Ursprungligen av Goflorp:

Så kommer de jäklarna och lanserar en lur och ...

ja, varför förklarar jag mig för ER? Ni är väl de enda som vet hur man känner det...

.

Ja, så är det faktiskt, här har vi en telefon som är fantastisk och som duger så bra och som vi gillar och är glad över — och så kommer "de jävlarna" och lanserar en som är ÄNNU MER fantastisk. Nu får dom väl ge sig!

Men redan nu håller de säkert på att utveckla nästa måste-ha-pryl

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 07:13

Man har ju låst telefon på 24mån (iphone 16GB) så man får helt enkelt vänta ett tag till lär komma ut uppfräshade iphone 4 eller annat tills det är dags o byta

Känner dock inget jätte ha begär är super nöjd med nuvarande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-10 14:57

Har man en 3Gs skulle jag välja en iPad före ny lur. Har man en äldre iPhone (eller ingen alls) skulle jag välja ny iPhone före iPad.

Kommer självklart att köpa iPhone 4, en 16GB. Jag förstår inte vad man ska med 32GB till, har nästan 5GB ledigt på min telefon nu

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-10 15:43
Ursprungligen av Patrik D:

Kommer självklart att köpa iPhone 4, en 16GB. Jag förstår inte vad man ska med 32GB till, har nästan 5GB ledigt på min telefon nu

För min del blir det en 32GB då jag har hela mitt musiklib synkat mot telefonen samt de applikationer man har installerat. Och idag ligger det på runt 17-18GB.
Körde tidigare med en specifik playlist för min iPhone, men det blev till slut för krångligt att lägga till nya filer i playlisten som man precis lagt till i musiklibbet osv. Så jag valde den enkla vägen och tog hela rasket, bra om man vill lyssna på en spcifik låt någon gång som man inte ofta lyssnar på, och ofta har man inte den synkad just då. Men nu har man allt i fickan!

Bevaka tråden