Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är bento 3 och vad sjutton har man det till?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
När man beställer en ny mac så går det få viss programvara förinstallerad. Ett av dessa program är "Bento 3", när apple förespråkar någonting så MÅSTE det ju vara bra.

Men vad ska man ha det till? Jag har läst på deras hemsida och där föreslås dessa användningsområden:

  • Organisera kontakter, - Där använder jag iPhone + google contacts

  • Organisera klubbar - WTF? Klubbar?

  • Kolla projekt, uppgifter och deadlines - Todo till iphone

  • Planera events, kalas och bröllop - Här säger jag nog också Todo

  • Länka foton till kontakter, projekt och events - Kan någon förklara varför jag ska länka?

  • Hantera studenter, klasser, och föreläsningsanteckningar - Här förstår jag ingenting, det måste vara någon typ av översättningsfail!

  • Sök i vin- och filmsamlingar - Där kan man använda excel/numbers/openoffice

  • Inventera tillgångar och utrustning - som privatperson låter det VÄLDIGT ambitiöst.

  • Spara recept och handlingslistor - hmm..

Varför förespråkar Apple bento? Och min ursprungliga fråga kvarstår: Varför?
Programmet kan ju inte göra någonting unikt!

1. Sök innan i startar nya trådar! Det är stor chans att det finns en trpd somr edan behandlar samma ämne. I just det här fallet så finns t.ex den här tråden:
http://www.99.se/ovrig-programvara/274117-hur-anvaender-ni-bento.html

Och här är fler:
bento site:99.se - Sök på Google

2: När ni skapar nya trådar, tänk på var ni placerar dem. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in i någon annan forumdel. Den här tråden passar mycket bättre i "Mjukvara - Övrig programvara"

/Mod

1
Bevaka tråden