Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-07 08:50

Kanske inte direkt skadeglädje, men en god hint om hur framgångsrik en produkt kan vara: Popularity of the MacBook Air to limit early Ultrabook production | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Google har Demo av Glassmackan (andråjd 4.0);

"The keynote went a little bad over in Hong Kong with both the Facial Recognition and the Quick Response features not working or crashing the device."

The competition: Google introduces Android 4.0 Ice Cream Sandwich and the Galaxy Nexus | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-08 07:59

Chrome for Android won't support Flash, Adobe confirms | The Verge

Vad var nu ett av de största argumenten mot iPhone igen? ;D

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-14 01:59
Ursprungligen av Drakfot:

Chrome for Android won't support Flash, Adobe confirms | The Verge

Vad var nu ett av de största argumenten mot iPhone igen? ;D

Men jag har läst att har man redan flash installerat på mobilen så kommer den fungera även med chrome. Chrome däremot kommer inte att komma med flash som den gör på desktopen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-14 07:34
Ursprungligen av Robo-X:

Men jag har läst att har man redan flash installerat på mobilen så kommer den fungera även med chrome. Chrome däremot kommer inte att komma med flash som den gör på desktopen.

Det är nog troligt. Dock så kommer det nog inte heller vara så långlivat: Flash to Focus on PC Browsing and Mobile Apps; Adobe to More Aggressively Contribute to HTML5 (Adobe Featured Blogs)
Personligen är jag inte glad i Flash då det ofta strular och drar gärna en del onödiga klockcykler mm. Det är en gammal tekník som hade sin storhet när webläsarna inte följde några direkta standarder, där var Flash bra eftersom en film mm såg likadan ut oavsett vilken webläsare man använde. Men i dags läge när det finns bättre standarder och alla tillverkare strävar efter att följa dem mer och mer så känns det som att Flash, i den aspekten, i mångt och mycket har spelat ut sin roll.

Hel den sura PC-branchen är på väg mot Crash&burn...

IBM kom på det först, vi gör miljoners PC, men tjänar kaffepengar på det, de sålde alltihop
till Lenovo som med "kinesmetoder" lyckades få pengar ur det, tills nu....

Lenovo stops selling netbooks online - Computerworld

HP var nära lägga ner PC-tillverkningen, för de tjänar inga pengar på det...
Men det var för mycket prestige och Apotheker fick sparken.
De kommer tvingas lägga ner inom ngt år ändå.

Dell som vart fan så kaxiga lägger ner konsumentbiten, satsar på Executive-Line,
servrar etc. Bästa vore att likvidera skiten och ge pengarna tillbaka till ivvesterarna.:D

Sen går det inte så bra för "kopisterna" heller:

Samsung: 'We're not doing very well in the tablet market' | Mobile World Congress - CNET Reviews

Jag kommer skratta mig till sömns ikväll.

Crash & burn !

  • Medlem
  • 2012-02-28 22:33

Färre aktörer gör att priserna höjs. Inte mycket att skratta åt, imho.

Själv tycker jag att alla dessa plasthögar som tidigare räknat ut Apple kan sätta sig på ngt.
Och användarna som har beskyllt en för mental härdsmälta som körde mac, och höll en allmänt äcklig attityd.... Nu får de smaka sin egen medicin.

Så jäkla bra!

Blir min mac 200:- dyrare på det är det värt varenda öre.

Apple är ju det enda bolaget som rör om i grytan.

Skivindustrin är sönderbombad, filmindustrin knäar....
Nästa branch som kommer ramla av pinn; tidningar och böcker.

precis hela den moderna världen kommer förändras de närmsta 10 åren.

  • Medlem
  • 2012-02-29 00:00

Färre aktörer gör att utvecklingen stagnerar. Inte mycket att skratta åt, imho.

Ursprungligen av Baron:

Färre aktörer gör att utvecklingen stagnerar. Inte mycket att skratta åt, imho.

Rent upplysningsvis så är det här tråden för extrem skadeglädje, här garvar vi åt googles exploderande demonstrationer, att Kinesiska CEO's svettas litrar över iPad eller att RIM har svårt få till en mail-klient.

Det kommer nog nya aktörer om vi skall ta en snusförnuftig syn på det hela - vilket jag gladeligen skiter i i den här tråden.

  • Medlem
  • 2012-03-08 16:24
Ursprungligen av Baron:

Färre aktörer gör att utvecklingen stagnerar. Inte mycket att skratta åt, imho.

Med tanke på hur mycket övriga aktörer har bidragit till utvecklingen är det inte mycket att gråta över, imho.

Kändes onödigt att skapa en tråd enbart för detta bidrag. En illustrationsfirma i England som kallar sig "Apple illustration". Verkar som de tagit över Apples gamla internetadress i Storbritanien som råkade vara just "apple.co.uk"

Undrar hur länge de får finnas till... Apple Illustration

hade dom hettat Apple Illustrator så hade dom både fått Apple och Adobe efter sig ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 16:09

Fast om Apple kunnat/velat gör något har de ju haft tid på sig. Första gången jag hörde talas om dem var för drygt 10 år sedan och då var det inte nytt. Hittar just nu inget tidigare belägg med domännamn än 2004 men det är ju även det ett bra tag sedan. Inte så smickrande länk men det är ju ändå 8 år sedan och de har förhoppningsvis bättrat sig
WritersWeekly.com • View topic - Warning: The Apple Agency Ltd. UK

Nej, jag känner ingen skadeglädje över mitt svar så det är väl lite OT

Brukar surfa runt på nätet efter foto-nyheter, snubblade över

Visa dina bilder med stil | DIGITAL FOTO för alla

Ah, kul, försökte läsa en kort artikel. Med fem epilepsiframkallande annonser för norwegian på samma sida?!? så
kände jag efter 10s att jag sticker - och jag kommer nog aldrig tillbaka.

När man lägger in så MYCKET annonser att betraktaren/kunden eller vafan de vill kalla mig känner avsky mot vad de håller på med.
Då har man ju verkligen lyckats.

Grav ironiskt är att de pratar om att visa saker med stil, när de själva lider brist på det.
Kakhuvuden allihop.

Eller så är det rätt åt dig (i linje med topic) eftersom du kör utan adblock.

Ursprungligen av eskimo:

Eller så är det rätt åt dig (i linje med topic) eftersom du kör utan adblock.

Japp. Inte ett enda Norwegian så långt ögat når. Moahahahhaha!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-16 10:34

Haha! Jag var nära att spraya skrivbordet med kaffe.

av någon anledning fick jag tanken .. tänk om Lennart Ekdal råkat göra samma sak när han
försöker intervjua dom där fuskbyggarna dom jagar ..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-16 11:26

Det skulle de klippa bort....

  • Medlem
  • 2012-03-16 12:02

Även om det är oförtjänt stimuleras Mouhahahahaaaa-tarmen av Atlanta Grape-ladyn...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-16 13:54
Ursprungligen av Baron:

Även om det är oförtjänt stimuleras Mouhahahahaaaa-tarmen av Atlanta Grape-ladyn...

Hon försökte fuska, hon fick tillbaka.

  • Medlem
  • 2012-03-16 21:56
Ursprungligen av Baron:

Haha helt rätt åt honom.

  • Medlem
  • 2012-03-16 22:52

Hence the skadeglädje.

Den tråden gör att jag känner enorm skadeglädje över IDGs klanterier:

http://www.99.se/notiser-rykten/293886-macworlds-roligaste-artikel-hittills-i-ar.html

HA!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-17 01:28
Ursprungligen av Capeman:

Den tråden gör att jag känner enorm skadeglädje över IDGs klanterier:

http://www.99.se/notiser-rykten/293886-macworlds-roligaste-artikel-hittills-i-ar.html

HA!

Får bidra med en klassiker (Goflorp postade den först tror jag):

Allt detta fick de från att han hade fått sitt konto på Twitter verifierat xD

Google Translate översätter denna artikel om värmeutveckling i nya iPad vs iPad2 till en artikel om värmeutveckling i nya iPhone vs iPad2...

Google Translate

Muahahahaha...hihiihi

Bevaka tråden