Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tror jag garvar på mig;
Nya datorer infekterade av virus - Världen - www.gp.se

Verkar som lusten att tjäna pengar i Kina är så stor att anställda planterar virus/malware i NYA datorer
redan under tillverkningen.....

Så glad att hela hemmet är Windowsfri Zon...

  • Medlem
  • 2012-09-14 17:41
Ursprungligen av Goflorp:

Tror jag garvar på mig;
Nya datorer infekterade av virus - Världen - www.gp.se

Verkar som lusten att tjäna pengar i Kina är så stor att anställda planterar virus/malware i NYA datorer
redan under tillverkningen.....

Så glad att hela hemmet är Windowsfri Zon...

Jag satte nästan mackan i halsen på frukostrasten idag. Underbar nyhet.

  • Medlem
  • 2012-09-14 18:37
Ursprungligen av Dalle:

Jag satte nästan mackan i halsen på frukostrasten idag. Underbar nyhet.

Ja man baxnar.

Har visserligen drabbat Apple en gång också.
Apple - Support - Small Number of Video iPods Shipped With Windows Virus

Windows.
Virus.

Internet explorer är inte så populärt i Tyskland tydligen....
Tysk varning för Internet Explorer | Digitalt | SvD

Inte alltid en fördel att ha den största delen av kakan.
/martin

saxat från MacWorld

Citat:

Den 11 september startades exempelvis en Facebookgrupp kallad ”Apple Sverige” som anordnade en ”tävling” där vinnaren utlovades en gratis iPhone. Det enda man behövde göra var att ”gilla och dela” sidan och säga vilken färg man vill ha på sin mobil. I skrivande stund har nästan 5 000 hörsammat uppmaningen att gilla ”Apple Sverige”.

En liknande lurendrejerisida heter ”Samsung Produkter Sverige”, men den sidan har lyckligtvis bara lurat 191 användare i skrivande stund.

iPhoneägarslutsats; Samsung vill ingen ha om de ens ger bort skiten

Androidägarslutsats; Här är beviset för att Samsungägare inte går på sånt här, de är smartare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 12:25

Den nyupptäckta buggen i Android som gör det möjligt att enkelt nollställa en telefon gör det även möjligt att ta död på ett sim-kort.

Läs mer på:

Androidattacken kan även radera sim-kort - IDG.se

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-01 10:24

Kul med nya falltester...kommentarerna efteråt är typiska: iPhone är lättare. testet var inte riktigt gjort..osv

iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 drop test: first video

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-03 15:39

Samsung Moves To Block iPhone 5 Sales | Cult of Android

Ursprungligen av Samsung:

We have always preferred to compete in the marketplace with our innovative products, rather than in courtrooms. However, Apple continues to take aggressive legal measures that will limit market competition. Under these circumstances, we have little choice but to take the steps necessary to protect our innovations and intellectual property rights.Read more at Samsung Moves To Block iPhone 5 Sales | Cult of Android

Our innovations? Tillåt mig säga - Hahahahahahahahahahahahahaha!

A good Android is a dead Android. Muhahahahaha!
Min kollega som utövade eutanasi på denna Xperia är nu bärare av min iPhone 4S.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-26 11:36

”The only person to comment on it was a TSA agent at the Seattle airport, who told me I didn’t need to take my iPad out of my bag.”
Kommenterat om MS Surface. Review: Microsoft Surface Tablet

Därför återlämnar jag min MS-Surface;

Why I’m Returning My Microsoft Surface RT | Brent Ozar

Kolla gärna på videon om hur man sparar ett dokument ..... facepalm....

  • Medlem
  • 2012-11-23 06:29

Apples kartor i iOS 6 har ju fått ta emot en hel del kritik, bla för att Göteborg helt uteblev från kartan. Men Googles kartor har man ett helt annat problem, där finns en ö utanför Australien utmärkt, trots att ön inte existerar i verkligheten.

Ön som försvann - DN.SE

Acer bygger en skethög....

Acers nya hybrid går åt helt fel håll - IDG.se

"Vid flera tillfällen slutade musplattan att fungera, vilket ledde till att vi helt enkelt slutade använda den och körde bara med fingret över skärmen"

Vidare

"...sitter högtalarna längst ner på höger och vänster sida, vilket gör att när du håller i skärmen och tittar på film utan lurar så täpper du igen högtalarna. Sedan är enheten på tok för baktung när den är ihopkopplad med tangentbordet. Eftersom all vikt ligger längst bak när datorn är dockad så ramlar datorn bakåt när den lutas tillbaka."

Inte mkt sprutt i den heller;

"Datorn klarar inte ens av de mest simpla pc-spelen."

Ändå anser M3:s knattereporter att det är the shit alltså...

"Jämförs hybriddatorn med en läsplatta á la Android eller Ios så är den helt klart bättre. Du kan titta på film, läsa böcker, skriva, spela vissa spel och använda W510 som en helt vanlig dator. "

Stackars Androidplatteköpare som får ett ett helvete i Jul, enbart för att de går på skiten om att en platta är SÅÅÅÅÅÅ mycket BÄTTRE bara för att den kostar hälften så mycket som en iPad......

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-12-20 17:58
Ursprungligen av Goflorp:

Acer bygger en skethög....

Acers nya hybrid går åt helt fel håll - IDG.se

"Baksidan har en matt metallyta och kanterna är rundare​" Rundare än vadå?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-20 18:56

Rundare än 501 skulle jag tro. De skrev ju lite om att de hade testat 501 tidigare...

Goflorp: Du glömde det bästa...

Citat:

Den bästa användningen av tangentbordsdockan är att vrida skärmen ungefär 270 grader och använda tangentbordet som ett ställ. Sedan koppla in trådlöst tangentbord och mus via blåtand.

Det säger allt, synd bara att det inte räcker för att skribenten ska kunna dra den enda vettiga slutsatsen:)

En av mina Facebookvänner. Jag lät bli att lägga in den enda tänkbara kommentaren men dold skadeglädje räcker inte så jag vill dela med mig:)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-27 17:55
  • Medlem
  • 2012-12-28 07:56
Ursprungligen av Vassius:

Humor. Ska genast vidarebefodra länken till polarn som sliter sitt hår och är av ungefär samma uppfattning angående win8 förträfflighet.

Ursprungligen av Vassius:

Förstår skämtet men håller inte med människan för fem öre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-28 11:07
Ursprungligen av illerG:

Förstår skämtet men håller inte med människan för fem öre.

Håller med honom fullständigt.
En vän till mig köpte en ny dator med Windows 8 och dom är frustrerade.
Dom förstod Windows 7 och klarade av det på egenhand men Windows 8 är så förvirrande och inkonsekvent att dom står handfallna.
Det kan inte vara meningen att man ska gå en kurs för att klara av dom mest grundläggande uppgifterna.

En kurs...
Windows 8 är inte svårare än Windows 7. Start-menyn har bara blivit heltäckande istället för att visas i ett litet hörn.

Men smaken är ju som baken. Vi har ju alla olika åsikter

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-28 11:18
Ursprungligen av illerG:

En kurs...
Windows 8 är inte svårare än Windows 7. Start-menyn har bara blivit heltäckande istället för att visas i ett litet hörn.

Men smaken är ju som baken. Vi har ju alla olika åsikter

Säg det åt mina vänner att du tycker att dom är korkade.

Att det ska vara så svårt att acceptera att det finns dom som tycker att Windows 8 suger.

Ursprungligen av lappen71:

Säg det åt mina vänner att du tycker att dom är korkade.
Att det ska vara så svårt att acceptera att det finns dom som tycker att Windows 8 suger.

Jag har klart och tydligt sagt att vi två har olika åsikter!
Dessutom har jag inte påpekat att dina vänner är korkade det är du själv...

Bara för att vi skriver på ett forum med ren text betyder det inte att jag skriver allt i negativ form.

Ursprungligen av lappen71:

Håller med honom fullständigt.
En vän till mig köpte en ny dator med Windows 8 och dom är frustrerade.
Dom förstod Windows 7 och klarade av det på egenhand men Windows 8 är så förvirrande och inkonsekvent att dom står handfallna.
Det kan inte vara meningen att man ska gå en kurs för att klara av dom mest grundläggande uppgifterna.

Förändring är läskigt, vissa klarar inte av det.
Bara att se här på forumet när Apple hittar på något.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-28 11:25
Ursprungligen av keptang:

Förändring är läskigt, vissa klarar inte av det.
Bara att se här på forumet när Apple hittar på något.

Att förändra en sak så det blir bättre är jag med på.
Men att förändra så gränssnittet blir inkonsekvent och krångligare är jag inte med på.

Jag gillar förändring i det stora hela,jag gillar nya saker att utforska.
Men att förändra en ett vinnande koncept bara för att man kan tror jag inte på.

Glöm inte citatet

Citat:

“Use Windows 8 and all of a sudden, a goblin will magically appear, fart in your face and disappear. Moreover, you know it’s going to continue to unpredictably happen again and again… and you’ll never have any idea why.”

Har inte sett klippet ännu, sparar det till senare:)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-28 01:28

Jag kan hålla med nästan allt som sades i filmen. Det är som Microsoft inte kunde bestämma sig om de ska göra en OS för en Tablet eller för en PC. Och då blev det en kompromiss som är en fett fail...

Jag skulle faktiskt vilja prova w8 ordentligt men från det lilla som jag har provat (Elgiganten/MM) så känns det inte helt uppenbart hur man hanterar allt. Men skulle som sagt vilja få tillfälle till en längre körning med det men inte sjutton köper jag en pc bara för att prova det:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-12-28 14:37

W8 kan vara lite förvirrande till en början, men man vänjer sig nog ganska snabbt med alla de finesser som finns inbyggda.

Jag köpte en ny Samsung Series 9 13'' laptop till dottern på Elgigantens mellandagsrea, underbar maskin i magnesiumlegering på 1,1kg och W8.
W8 startar på ett par sekunder på den laptopen.

Från startskärmen kan man skriva in exv. utf så listas program som matchar (Utforskaren), ungefär som jag gör med Spotlight. Klart användbart, jag lär använda det hela tiden när W8 drabbar oss alla på riktigt framöver.

MS gillar också heta hörn, peka till exempel på vänstra övre hörnet och dra muspekaren neråt så visas öppna program.

Men visst, det tar en stund att vänja sig, kommer kanske fungera bättre på laptops än stationära datorer som inte har touchplatta.

Bevaka tråden