Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-25 16:11
Ursprungligen av ilPadrino:

Instruktionsboken finns ju i Safari, i Bokmärken.

Dessutom, ja

  • Avstängd
  • 2012-07-25 17:53
Ursprungligen av ilPadrino:

Instruktionsboken finns ju i Safari, i Bokmärken.

Uh? Va?

Ursprungligen av LaHe:

Uh? Va?

nåt som var oklart?

gå in i bokmärken i safari så finns "iPhone Användarhandbok" där.

  • Avstängd
  • 2012-08-01 18:59
Ursprungligen av ilPadrino:

nåt som var oklart?

gå in i bokmärken i safari så finns "iPhone Användarhandbok" där.

Inte hos mig iaf... kan ju ha raderat det nångång som jag inte kommer ihåg. Laddar ju iofs ner alla manualer jag kan för mina prylar och har dom i molnet så jag kommet åt dåm när och var jag vill.

Edit: Aha... som Baron sa... i iOS, ja där finns den ju

Android-marknaden hårt drabbad av piratkopiering | Spela | Nöjesbladet | Aftonbladet får väl lugnt sägas passa in här. Bakslag för Android.

  • Medlem
  • 2012-08-01 17:41

Larv. Alla använder inte Safari eller ens en mac.

***

Microsoft fimpar det 90-talsosande Hotmail till förmån för Outlook (som man får förmoda ska andas mer av modernitet).
Och hör på det här:

Ursprungligen av SvD:

Outlook kommer även ha en funktion som automatiskt känner igen vilken typ av mejl som är nyhetsbrev och spam. Användaren kommer sedan med en knapptryckning kunna filtera bort liknande mejl i framtiden.

Hotmail - snart ett minne blott | Digitalt | SvD

Mouhahahahaaahaaa!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-01 17:53
Ursprungligen av Baron:

Larv. Alla använder inte Safari eller ens en mac.

Nu är du nog ute och reser.

Safari i iOS.

  • Medlem
  • 2012-08-01 18:06

Aha...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 00:15

...och det var iOS som vi hela tiden har talat om.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 00:20
Ursprungligen av zinned:

...och det var iOS som vi hela tiden har talat om.

:">:">:"> alltså!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-02 00:44

öhhhhhhhhhh vad är detta för tråd men jag hakar väl på, jag smilar när jag tänker på iphone 5 lanseringen i september månad, android sidan skakar säkert av skräck redan, samsungs jurist stab jobbar säkert med tänkta stämningar av alla dess slag.

Men men snart lanserar väl samsung galaxy llll med 5.2 tums fetskärm:$ , en vecka efter iphone 5 om jag vid det här laget känner samsung rätt.

Hmmm spontant känns det som Apple slår spiken i kistan med en eventuell ipad mini med 7 tums skärm så android/samsung får tagga ner lite på sin fetstora skärm iver. Nu måste väl taket vara nått i storlek på mobiltelefon skärmsidan även hos dessa små koreaner, hur stora grabb nävar har dom där koreanerna egentligen, snart kan dom inte greppa sina egna telefoner som dom själva tillverkar

Apple kommer att äga scenen igen när iphone 5 äntligen lanseras, helst för jul annars hinner väl samsung klämma ur sig både galaxy llll och galaxy V med 6 tums skärm lol.

Senast redigerat 2012-08-02 10:19
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 00:48

Ja, det där med skärmstorleken...jeez, dessa asiater kan väl som sagt knappt greppa luren själv ens.

Jag förstår inte denna iver att ständigt öka skärmstorleken i telefonerna, den som iPhone har nu är HELT perfekt och behöver inte vara större. Tyvärr kommer vi väl få se en 4" iPhone 5 men man kan ju hoppas på att Apple behåller de nuvarande dimensionerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-02 21:29
Ursprungligen av zinned:

Ja, det där med skärmstorleken...jeez, dessa asiater kan väl som sagt knappt greppa luren själv ens.

Jag förstår inte denna iver att ständigt öka skärmstorleken i telefonerna, den som iPhone har nu är HELT perfekt och behöver inte vara större. Tyvärr kommer vi väl få se en 4" iPhone 5 men man kan ju hoppas på att Apple behåller de nuvarande dimensionerna.

En personlig smak från varje användares sida, men större skärmar efterfrågas av mobil konsumenterna, inget snack om det, se på Samsungs försäljnings succe för galaxy lll, man kan inte blunda för den (inte ens Apple), sedan kan vi tycka vad vi vill, jag tycker man mognas in i skärmstorlekarna minst 4 tum för mig nu, och max 5 tums skärm för en mobil i framtiden.

3.5 tum har gjort sitt, för pluttigt för seriöst surf behov och film tittande, men vad jag menade i mitt tidigare inlägg är att samsung nu har gått i taket lite när det gäller den fördelen dom haft med snabb ökning av skärmstorleken, som varit lyckosam för deras del. Det racet går nu när Apple äntligen tar steget upp till en 4 tums skärm.

Det talar ju för att Apple ska knapra in marknads andelar nu igen när iphone 5 lanseras, om inte alla redan har hunnit köpa sig en plastig samsung galaxy lll

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 22:06
Ursprungligen av CUBEIS:

En personlig smak från varje användares sida, men större skärmar efterfrågas av mobil konsumenterna, inget snack om det, se på Samsungs försäljnings succe för galaxy lll, man kan inte blunda för den (inte ens Apple), sedan kan vi tycka vad vi vill, jag tycker man mognas in i skärmstorlekarna minst 4 tum för mig nu, och max 5 tums skärm för en mobil i framtiden.

Jag håller inte med. Inte alls.

Det är en fluga för att differentiera sig på marknaden, då det pressades på nya större skärmar. En skärm till en mobiltelefon kan inte vara hur stor som helst och den når en punkt när den inte längre är praktisk att bära med sig då enheten är för stor.

5"? Haha, aldrig i livet. TV-apparater har man i bostaden, inte i fickan.

Ursprungligen av CUBEIS:

3.5 tum har gjort sitt, för pluttigt för seriöst surf behov och film tittande, men vad jag menade i mitt tidigare inlägg är att samsung nu har gått i taket lite när det gäller den fördelen dom haft med snabb ökning av skärmstorleken, som varit lyckosam för deras del. Det racet går nu när Apple äntligen tar steget upp till en 4 tums skärm.

Det talar ju för att Apple ska knapra in marknads andelar nu igen när iphone 5 lanseras, om inte alla redan har hunnit köpa sig en plastig samsung galaxy lll

3,5" har inte alls gjort sitt. Det är det perfekta formatet för fickan samt att det inte blir för stort att hålla i. Minns de gamla s k smartphones'en som kom i samband med att Tre gjorde intåg på marknaden i Sverige, t ex Motorola A920. Den var i storlek med vad Galaxy S3 är idag och det tog inte så lång tid innan marknaden reagerade och tyckte det blev för stort.

Samma sak nu, jag tror inte att det kommer gå så långt att 5"-skärmar blir legio utan snarare ett bjässealternativ för de med för grova verkstadsnävar.

Btw, det är ännu så länge endast ett rykte att s k iPhone 5 kommer få en 4"-skärm. Det lutar åt det men vi får se när den kommer.

Ursprungligen av zinned:

Jag håller inte med. Inte alls.

Det är en fluga för att differentiera sig på marknaden, då det pressades på nya större skärmar. En skärm till en mobiltelefon kan inte vara hur stor som helst och den når en punkt när den inte längre är praktisk att bära med sig då enheten är för stor.

5"? Haha, aldrig i livet. TV-apparater har man i bostaden, inte i fickan.

3,5" har inte alls gjort sitt. Det är det perfekta formatet för fickan samt att det inte blir för stort att hålla i. Minns de gamla s k smartphones'en som kom i samband med att Tre gjorde intåg på marknaden i Sverige, t ex Motorola A920. Den var i storlek med vad Galaxy S3 är idag och det tog inte så lång tid innan marknaden reagerade och tyckte det blev för stort.

Samma sak nu, jag tror inte att det kommer gå så långt att 5"-skärmar blir legio utan snarare ett bjässealternativ för de med för grova verkstadsnävar.

Btw, det är ännu så länge endast ett rykte att s k iPhone 5 kommer få en 4"-skärm. Det lutar åt det men vi får se när den kommer.

Enkelt förklarat kan man säga att marknaden inte var mogen för den typen av storlek på mobiltelefon vid den tiden. Detta var för väldigt många år sedan nu och därför anser jag att din tes saknar grund.

Att skrämstorleken skulle vara perfekt så som den är nu tycker jag bara talar mer för konservatism och rädsla för förändring. Att döma av de rykten dsom florerar kommer den inte bli nämnvärt större. Så vad är problemet? Du får större arbetsyta samt täcker in mer information på skärmen än tidigare.

Jag är tvärsäker på att det här bara är början, så jag antar att du får hålla dig kvar med din 3,5" medan majoriteten av oss anammar evolutionen. För det är dit vi är påväg.

Ursprungligen av Specias:

Jag är tvärsäker på att det här bara är början, så jag antar att du får hålla dig kvar med din 3,5" medan majoriteten av oss anammar evolutionen. För det är dit vi är påväg.

Nåväl, du får hålla igen lite, den majoritet du nämner kanske inte är den du tror. Många är tvärtom intresserade av mindre telefoner, framtiden får utvisa hur det utvecklar sig.

Ursprungligen av akerstrom:

Nåväl, du får hålla igen lite, den majoritet du nämner kanske inte är den du tror. Många är tvärtom intresserade av mindre telefoner, framtiden får utvisa hur det utvecklar sig.

Vi får helt enkelt vara överens om att vara oöverens Den som lever får se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-05 18:19
Ursprungligen av akerstrom:

Nåväl, du får hålla igen lite, den majoritet du nämner kanske inte är den du tror. Många är tvärtom intresserade av mindre telefoner, framtiden får utvisa hur det utvecklar sig.

Vilka är dessa "många" som vill ha mindre telefoner igen ? Den gruppen har jag missat totalt.

Är det därför Samsung har sådana enorma försäljnings framgångar med Galaxy lll som har 4.8 tums skärm ?

Finns ett enormt kundsegment som tyckte att 3.5 tums skärm, är för liten som Apple har erbjudit hitills för seriös surf och film tittande, och att en iPad med 9 tums skärm är för klumpigt att släpa med sig, så där satte Samsung spiken i kistan när dom hittade det kund segmentet med sina 4.8 tum

Spontant att återgå till en 2.5 tums skärm igen efter att ha kört en Apple iPhone 3.5 tums ett par år låter som ett förslag från miljöpartiet

Ursprungligen av zinned:

Ja, det där med skärmstorleken...jeez, dessa asiater kan väl som sagt knappt greppa luren själv ens.

Jag förstår inte denna iver att ständigt öka skärmstorleken i telefonerna, den som iPhone har nu är HELT perfekt och behöver inte vara större. Tyvärr kommer vi väl få se en 4" iPhone 5 men man kan ju hoppas på att Apple behåller de nuvarande dimensionerna.

I stora delar av Asien är det ju kutym att man överräcker visitkort etc med 2 händer. Kanske blir det samma med mobiltelefoner?

RIM, kan ni inte bara lägga er ner och dö för f*n ....

BlackBerry announces new ultra fast 4G LTE PlayBook Tablet | News | TechRadar

Kul att folk slänger tusentals kronor på det här och tre månader senare går hela RIM omkull....

Ursprungligen av Goflorp:

RIM, kan ni inte bara lägga er ner och dö för f*n ....

BlackBerry announces new ultra fast 4G LTE PlayBook Tablet | News | TechRadar

Kul att folk slänger tusentals kronor på det här och tre månader senare går hela RIM omkull....

En av de bättre telefonerna jag ägt var en BlackBerry. De är ju vansinnigt populära i England och USA. Om de hade gjort en med svenskt tangentbord hade de nog kunnat ta lite marknad här också.

  • Medlem
  • 2012-08-06 12:47
Ursprungligen av pmarriott:

En av de bättre telefonerna jag ägt var en BlackBerry. De är ju vansinnigt populära i England och USA. Om de hade gjort en med svenskt tangentbord hade de nog kunnat ta lite marknad här också.

Skulle aldrig hända. Det skulle bli alldeles för dyrt för en så liten marknad som Sverige.

Ursprungligen av Dalle:

Skulle aldrig hända. Det skulle bli alldeles för dyrt för en så liten marknad som Sverige.

Kan Nokia göra med svenskt tangentbord kan väl RIM?

Ursprungligen av pmarriott:

Kan Nokia göra med svenskt tangentbord kan väl RIM?

Visst kan de, men man får inte glömma att det bor fler folk i London än vad som pratar Svenska....
Om Nokia gör en så är det pga av att det är deras förbannade skyldighet mot den svenskspråkiga
minoriteten i Finland, jag tror det skulle bli liv annars.
Lika mkt som om vi gör ngt här i Sverige så kommer väl de nordiska språken runt omkring
oss i första rummet.

RIM i Kanada har väl kanske inte samma känsla för vad som går hem i svenska och finländska stugor....

RIM har ju inte haft ngn koll öht de senaste åren å andra sidan...

  • Medlem
  • 2012-08-06 18:31

Har en bekant med motsatt problem.
Bott i Sverige hela livet, aldrig lärt sig svenska.
Eller nja, det mest grundläggande i alla fall.
Vill ha engelskt (US) tangentbord.
Fanns aldrig, fick alltid specialbeställa.
Sedan iPhone är det bara inställning så är det som det ska.

"It doesn't have a keyboard" [S. Ballmer]

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-02 20:54

Konkurrens är bra, även om det innebär att en del måste dö...

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:10
Ursprungligen av kenjon:

Konkurrens är bra, även om det innebär att en del måste dö...

Håller med till 100% men, när man inte fattar att man inget begriper är, det är ju synd att det dom ev. gör bra går i graven med skiten..

  • Avstängd
  • 2012-08-02 22:12

Snart blir det väl en gammal hederlig bakelit-lur med inbyggd rund 6" iLur skärm

Jag undrar vad ALLA Apples konkurrenter håller på med

RIM - totalt downhill http://www.theverge.com/2012/8/1/3187639/rim-waterloo-blackberry-company-town
Nokia - Satsade på fel häst? WinMo7 istf Android?
SONY - Inget nytänk nånstans, ständiga nedskärningar, förluster och massa DRM i allt de gör.
Xerox - verkar ha gått från Hi-gradeskrivare till "vi är billigast" (Är det rebrandade Brotherskrivare?)
HP - Nä, nu lägger vi ner den här satsningen innan produkten knappt kommer ut...
Ericsson - lägger ner telefonerna, lämnar allt till SONY (som kommer schabbla bort det)
SAMSUNG - lever enbart på att härma andras produkter.
Toshiba - när hörde ngn NÅT om Toshiba sist?
Microsoft - Windows andel minskar. 20 år sedan det kom ngt spännande härifrån. Kin, Zune...orka.
ASUS - vi skall minsann bara sälja DYRA datorer...eller ja, vi är glada om vi säljer nåt

Marknaden på bärbara störtdyker, varenda datorrelaterat företag utom Apple skriker kris...

Är Apple det enda bolag som har en "tänkarmössa" i skåpet?

Bevaka tråden