Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder kraschar när jag försöker öppna mapp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har samlat alla mina foton i en mapp. Plötsligt kan jag inte öppna den längre. Varje gång jag försöker, startar Finder om och mappen öppnas inte. Finns det något knep att kunna öppna mappen? Tyvärr har jag varit dålig på att säkerhetskopiera mina foton så de senaste månadernas foton har jag bara sparade i foto-mappen.

Jag har en iMac med 2.33 GHz intel Core 2 Duo med ett RAM-minne på 2 GB och kör Mac OS 10.4.11.

Regel ett: inget existerar förrän det finns på två olika ställen...

Prova att starta datorn från installationsskivan, välj verktygsprogrammen, kör en skivkontroll på disken, sedan reparera som steg två. vi kan väl börja där.

Jag skulle börja med att starta terminalen o gå in i mappen där o försöka öppna bilderna eller kopiera dom till en annan mapp o se om finder hittar dom där.

Det finns många steg man kan göra för att försöka problemet, men innan du gör något av det bör du ta en säkerhetskopia på allt du är rädd om, t.ex. dina bilder.

Anledningen är att det i värsta fall rör sig om en skadad disk och i så fall kan den ge upp när som helst.

Det är inte den troligaste orsaken, men det är en billig försäkring om det trots allt skulle vara så oturligt.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-07-14 12:14

Kolla efter felmeddelanden som pekar på diskproblem i Console.
Kolla sedan med Terminal om du kan komma åt katalogerna med bilder.

Eller tvärs om om det känns bättre..

kolla så du inte har lagt in dublettnamn på existerande mappar isåf. högerklicka, visa info, byt namn.

1
Bevaka tråden