Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid Jailbreak (låser sig vid startloggan)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Nu tänkte jag att det var dags att uppdatera min iPhone 2g 1.1.2 till 3.1.2. Gick då in på iClarified och gick tillväga enligt deras instruktioner. Kan tillägga att jag har Windows. Gör allt tills jag ska ladda upp restorefilen. Under tiden den laddar upp, fastnar den - både i iTunes och själva iPhonen. Displayen på telefonen visar att jag ska koppla in den i datorn (iTunes).
Så jag väntar snällt att detta ska gå bort, men icke. iTunes ger ut ett felmeddelande att den inte kunde återställas. Samt att min iPhonen fastnar vid den skärmen. Varje gång jag restartar telefonen återgår den till den skärmen, och mitt windows påpekar att drivrutinen för enheten inte installerats - den känner alltså inte av min telefon, eller iallafall ser den inte som en.

Så vad skall göras?

MVH
Henrik

Senast redigerat 2010-07-25 22:22

Okok, nu har jag kommit förbi det föregående problemet, men däremot stött på ett nytt... Allt är fixat, iPhonen skall botas om. Men den fastnar vid startloggan. Den kommer inte förbi det förbannade äpplet. Tar ungefär 5 minuter så startar den om sig och fastnar återigen på samma ställe.

Tips, lösning? Snälla...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-25 23:19
Ursprungligen av Henke_chan:

Hallå

Nu tänkte jag att det var dags att uppdatera min iPhone 2g 1.1.2 till 3.1.2. Gick då in på iClarified och gick tillväga enligt deras instruktioner. Kan tillägga att jag har Windows. Gör allt tills jag ska ladda upp restorefilen. Under tiden den laddar upp, fastnar den - både i iTunes och själva iPhonen. Displayen på telefonen visar att jag ska koppla in den i datorn (iTunes).
Så jag väntar snällt att detta ska gå bort, men icke. iTunes ger ut ett felmeddelande att den inte kunde återställas. Samt att min iPhonen fastnar vid den skärmen. Varje gång jag restartar telefonen återgår den till den skärmen, och mitt windows påpekar att drivrutinen för enheten inte installerats - den känner alltså inte av min telefon, eller iallafall ser den inte som en.

Så vad skall göras?

MVH
Henrik

iPhone 2G, menar du den första iPhonen då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 11:42

whited00r project rekommenderas starkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-13 22:47
Ursprungligen av Fugly:

whited00r project rekommenderas starkt.

Funkar det bra?

1
Bevaka tråden