Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport från iPhone 4 köande i Oslo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter flera års tvekande har jag tillslut bestämt mig att skaffa en iPhone till att göra mig och mina andra apple produkter sällskap.

Sagt och gjorts ställde jag mig för första gången i en kö för att vare en av de första i Norge att bli ägare till en ny iPhone 4, klockan nio på kvällen kom jag och fick plats 111 i kön, det var god stämning, fullt med kul folk i alla åldrar, vissa mer mördar än andra, många iPads, ipods, macbooks och iphones bland de köande som flitigt bloggade och twittrade sig igenom natten.

Klockan 23:30 började det hända grejer, utdelning av presentkort på 100 kronor, utlottning av laptopkuddar och presentkort, live web sändning och DJ.

Straks efter midnatt gick de första in i butiken, en timme senare hade bara 20 st fått köpa sig telefon, det tog väldigt lång tid, de hade ca 150 16 GB och 20 st 32 GB, klockan 4 fick jag gå inn, när jag skulle teckna abonnemang så gick inte kreditupplysningkollen igenom, jag fanns inte i deras register, bara bott i norge i 1,5 år. De skulle göra en manuell kontroll, jag kunde hämta telefonen dagen efter (idag). Idag ringde jag när jag slutat jobbet, de behövde lönespesifiksioner och intyg på att jag bor i norge. Gick in på butiken med de papper de ville ha, men fick ingen telefon. de skall processa det manuellt och det tar 24 timmar, på måndag ska jag kunna få telefonen…pust, krångel. Något missnöjd med min första kö upplevelse.

Jag funderade lite på att importera eller köpa utomlands, var inne och tittade på iphonen i apple butiken när jag var i tokyo nyligen, men var inte så "måste ha kåt" att jag köpte direkt eller beställde via bordelinxs (som faktiskt inte fungerar till norge.

Jag ville bara prova på att stå i kö vid lansering, och det var en lite surrealistisk upplevelse

Har raderat ett tjafs- och trams- och offtopic-sidospår (17 inlägg!). Vill ni kasta skit på varandra så kan ni göra det via PM. Och vill ni diskutera hur det fungerar med garantiärenden efter "Borderlinx-köp" så finns det redan trådar för detta.

Har också flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

Nu har jag raderat ytterligare ett sidospår (4 inlägg).

Att en tråd som denna skulle orsaka så heta känslor känns verkligen otippat.

Håll er till ämnet, och håll er i skinnet nu!

/Mod

Senast redigerat 2010-08-01 19:53

Jag stod själv i kö hela natten när jag skulle köpa min iPhone 3G, en häftig upplevelse och lite nördigt också, man fick varmkorv, dricka, chips och filtar.

Jag ställde mig där 20.30 och gick ut från butiken ca 05.00, tur att det var en skön och varm natt.

1
Bevaka tråden