Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak hjälp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 01:58

Jailbreakade min iphone 4 (4.0.1) med jailbreakme.
Har två frågor gällande detta
1. om jag vill ta bort jailbreak räcker det med att återställa säkerhetskopiering eller måste jag återställa till fabiksinst.
2. Efter att jag jailbreakat via sidan gick jag tillbaka till homescreen. När jag sedan öppnade safari igen laddades jailbreakme om och följande felmeddelande kom upp "it looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak" trycker på nästa för att jailbreaka igen och då kommer nästa meddelande upp "it looks like youre already jailbroken. Doing it again might be harmful" vad ska jag göra ?

Har du prövat sök funktionen här på 99.se?
Jag är trött och inte speciellt snäll men hjälper dig ändå

1. Du måste återställa till fabrikinställningarna. Det ska inte vara några problem, jag gjorde det 2ggr innan jailbreakme.com fungerade perfekt på 4.0.1

2. Exakt likadant hände för mig igår. Gör en restore i iTunes och jailbreaka igen. Samma sak igen om det inte funkar. Om du vill låsa upp telefonen, använd Ultrasn0w som finns i Cydia. Source: repo666.ultrasn0w.com

Senast redigerat 2010-08-05 13:10
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 16:52

Hehe tack så mycket. Förstår att du du är trött. Oftast är det jag som får skriva det. Men jag hittade inte tråd med exakt samma problem. Hur som helst tackar jag för hjälpen. Lovar att söka noga nästa gång

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 20:01

Problemet ligger i att cydia laddas ner och jag kan tanka därifrån allt fungerar perfekt med programen(tror jag) bara det att "crash" dyker upp på sidan.

Om det är felet som jag hade en gång kan du lägga till sinfuliphonerepo.com/ som source i Cydia och söka efter Ultrasn0w. Det är som en backup av apps. Eller så var det repo.sinfuliphone.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-06 00:10

inget verker funka, har återställt och gjort allt möjligt. Som sagt cydia dyker upp jag kan ladda ner därifrån etc. När jag går in i safari trycker jag bakåt och kommer till första sidan men när jag skirver in jailbreakme.com igen så kommer crash meddelandet upp. Om allt funkar som det ska ska jag bry mig om varningen ?

Är det crash på sidan så är det säkert överbestlastning. Har du täckning? Pröva att gå in på jailbreakme.modmyi.com istället. Vänta någon dag om inte det funkar. Gör restore innan.

Min Guide: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/279534-guide-jailbreak-upplasning-till-iphone-3-1-2-4-0-1-a.html

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-06 12:28

Blir samma sak, ska testa idag igen. Annars får skiten vara crashad. Allt funkar som det ska så får väl ignorera varningen.

1
Bevaka tråden