Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS funkar inte med iPhone 4 (Tele 2)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 16:09

Hej,

Jag har en nyköpt iPhone 4 från Phonehouse med Tele2 som operatör. Jag får inte MMS att fungera. Får ett sms av Tele2 med en kod och länk till deras "Hämta MMS"-sida varje gång någon skickar ett MMS till mig. Otroligt störande. Jag har haft en iPhone innan och då fixade jag allt med inställningarna och det fungerade. Jag misstänker att den gamla lurens inställningar har förts över till min nya iPhone och att det är därför det spökar.

Bifogar en länk på vilka inställningar jag har skrivit i:
Iphone4mms

Jag har "Mobildata" aktiverat och under fliken "Mobilt datanätverk" har jag skrivit "surf.tele2.se" i APN.

Kan någon vänligen hjälpa mig? 30 minuters kö till Tele2s kundservice varje dag.

Stort tack,

S.

Vet inte om detta hjälper, men jag har med olika telefoner haft problemet att jag inte kan skicka/ta emot mms förrän jag skickat ett mms till mig själv. Prova det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:09
Ursprungligen av pmarriott:

Vet inte om detta hjälper, men jag har med olika telefoner haft problemet att jag inte kan skicka/ta emot mms förrän jag skickat ett mms till mig själv. Prova det.

Otroligt. Trodde aldrig det skulle funka, men provade och nu går det helt utmärkt. Tack.

Trevlig dag på er båda.

S.

Har du "surf.tele2.se" inskrivet under Mobildata och APN? Funkar finemang för mig.

1
Bevaka tråden