Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kommer inte mina undertexter med i min iPad?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en del filmer och annat på min dator. Dessa har jag konverterat till ett appletv vänligt format och sedan lagt på undertexter med hjälp av Submerge.
Detta har fungerat väldigt bra. Nu har jag bytt ut min appletv mot min gamla Macbook som jag styr via skärmdelning. Även nu fungerar denna lösning bra. När jag försöker använda min ipad för att se filerna så ser man inte undertexterna trots att samma fil funkade/funkar bra på appletv eller macbooken. Har testat att föra över filerna direkt till paddan och även testat Airvideo med samma dåliga resultat.
Airvideo skall klara undertexter, gissningvis skall filen med undertexterna finnas tillsammans med filen som Perian, men min "inbrända" lösning fungerar inte. Varför gör den inte det?

kommer ikonen upp för undertexter i spelaren?

Nej ingen ikon i spelaren vad jag kan se. I Airvideo så finns det ingen undertext att välja i spelaren heller. Jag trodde att undertexten blev "inbränd" i filen mha submerge, men det verkar som jag hade fel.

Konverterade jag i Handbrake och lade till undertexter den vägen så blev den helt applekompatibel. Skönt att kunna sätta på och av undertexterna när man vill. Tyvärr är undertexterna ganska små.

1
Bevaka tråden