Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera importerade bilder i iphone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har lyckats att importera några mappar med bilder till min 3Gs från min mac! Dessa bilder blev suddiga efter uppdatering till 4:an. Hur radera dessa bilder då det inte finns ngn. papperskorg? Någon som vet?!

mkonsult

Du måste välja bort dem från iTunes och göra om synkningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-07 14:20
Ursprungligen av mkonsult:

Hej, har lyckats att importera några mappar med bilder till min 3Gs från min mac! Dessa bilder blev suddiga efter uppdatering till 4:an. Hur radera dessa bilder då det inte finns ngn. papperskorg? Någon som vet?!

mkonsult

Annars bör en synkning göra att de inte är suddiga längre.

mkonsult

Hittar inga bilder i itunes! Hur gör jag?

mkonsult

I iTunes ställer man in vilka Albumlistor i iPhoto man vill synka.

När man vill hämta bilder ur telefonen tar man in dem i iPhoto.

Inte direkt självklart...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-07 17:05

Om man inte vill använda sig av iPhoto kan man även använda programmet 'Bildinsamling' för att föra över bilder från telefonen

Jepp. Rekomenderas. Då kan man också ställa in att kortet/Iphonen rensas i samband med import.
Dessutom är det ju inte bara bilder på Iphonen - det är ju video också då och då - och man kanske inte vill ha in allt i t.ex. Iphoto.
Genom åren så har jag förstått att väldigt många - av någon okänd anledning - inte känner till det lilla klockrena specialprogrammet 'Bildinsamling' som följer med OSX. Skumt.

Ursprungligen av frojk:

Om man inte vill använda sig av iPhoto kan man även använda programmet 'Bildinsamling' för att föra över bilder från telefonen

Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Rekomenderas. Då kan man också ställa in att kortet/Iphonen rensas i samband med import.
Dessutom är det ju inte bara bilder på Iphonen - det är ju video också då och då - och man kanske inte vill ha in allt i t.ex. Iphoto.
Genom åren så har jag förstått att väldigt många - av någon okänd anledning - inte känner till det lilla klockrena specialprogrammet 'Bildinsamling' som följer med OSX. Skumt.

Använder själv "Bildinsamling" för att prata med min Brotherskrivare, den fungerar även som Scanner och den snabbaste och enklaste programvaran till den är faktiskt just "bildinsamling".

Kör med Förhandsvisning som skannerprogram. Det kanske är samma "skannermotor" bakom Bildinsamling och Förhandsvisning.

Ursprungligen av Goflorp:

Använder själv "Bildinsamling" för att prata med min Brotherskrivare, den fungerar även som Scanner och den snabbaste och enklaste programvaran till den är faktiskt just "bildinsamling".

Precis då hämtas de till en mapp och så kan man själv avgöra vilket program som skall tugga på dem.

1
Bevaka tråden