Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gå från iPhone 2G till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-07 15:16

Hej!
Har nyss beställt min iPhone 4 och undrar hur jag smidigast kan hantera övergången?
Det måste ju gå på något sätt att flytta över alla kontakter, sms och bilder till den nya telefonen? Eller blir det några problem då den gamla kör 3.1.2 och den nya 4.0? Skulle verkligen verkligen uppskatta alla tips och tricks som finns!
Mvh
Axel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 15:18

Det är endast att ta backup på hela din telefon genom iTunes. Sedan är det bara stoppa in din nya iPhone när du får den och välja att den ska hämta och återställa backupen på din nya iPhone så har du allt tillbaka precis som vanligt.

Kan ju berätta att jag tog en backup på min 2g och återställde den i min iphone 4, men det gick inte så bra för att jag inte fick igång 3G, fattade inte vad som var felet, men jag gjorde en helt "ren" återställning, som en helt ny mobil inga kontakter inga sms, ingenting.. efteråt fick jag igång 3G..

Så du kan ju testa med din 2g backup men om du får samma problem jag så har du nu svaret

  • Medlem
  • 2010-08-07 15:33
Ursprungligen av eightyseven:

Kan ju berätta att jag tog en backup på min 2g och återställde den i min iphone 4, men det gick inte så bra för att jag inte fick igång 3G, fattade inte vad som var felet, men jag gjorde en helt "ren" återställning, som en helt ny mobil inga kontakter inga sms, ingenting.. efteråt fick jag igång 3G..

Så du kan ju testa med din 2g backup men om du får samma problem jag så har du nu svaret

Det var något sånt här jag var rädd för Får väl helt enkelt testa antar jag

Även om du ställer in den som helt ny telefon så är ju bara kryssa i att man vill dunka t ex adresser, mailkonton etc så har ju det mesta överfört på en minut.
Sms följer inte med, men det är väl ingen dealbreaker

Ursprungligen av Goflorp:

Även om du ställer in den som helt ny telefon så är ju bara kryssa i att man vill dunka t ex adresser, mailkonton etc så har ju det mesta överfört på en minut.
Sms följer inte med, men det är väl ingen dealbreaker

Precis.

Om du har mac finns även ett program som heter phoneview som låter dig kopiera allt till önskad mapp..

  • Medlem
  • 2010-08-07 16:35
Ursprungligen av eightyseven:

Precis.

Om du har mac finns även ett program som heter phoneview som låter dig kopiera allt till önskad mapp..

Har mac, men iPhonen är synkad till PCn. Funkar detta ändå?

Vet inte, på PC är det mesta annorlunda var saker och ting tas ifrån och sparas.

Syncar du mot PC'n tillvardags så kommer allt som finns i den som du kryssat i i iTunes att syncas.

Förslagsvis, gå igenom alla flikarna så att en fräsch sync av allt du vill spara hamnar i PC'n först.

"Adressboken" på Macen jhamnar i Outlook

Bilderna hamnar ?
Musiken i iTunes.
Program hamnar i iTunes.

Jag tror att om du underhållit dina kontakter och skött det hela så skall du kunan synca tillbaka kontakter, program, musik etc till en lur.

1
Bevaka tråden