Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raderade alla bilder genom SSG, men de syns fortfarande i telefonen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-14 18:55

Jag tyckte de var en smart ide att radera mina hundratals skräpbilder som jag fotat med min iphone genom SSH då de går snabbt. Men nu ligger alla thumbnails kvar men klickar man på en bild så blir det bara svart, alltså finns inte bilden men thumbnailen finns kvar?

Ja...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-14 20:52
Ursprungligen av keptang:

Ja...

Det där var väl inte helt sjyst...

Ursprungligen av frazze:

Det där var väl inte helt sjyst...

Fast det var ju svar på frågan.

Du får väl kasta tumnaglarna också.

... vad TS avser är "Hur gör jag nu för att bli av med ThumbNails-filerna?"

jag kan inte tillräckligt mkt för att fixa det här, menjag kan ju hjälpa till att förtydliga frågan kanske.

Kan ngn ge TS ett svar?

Bilderna du tagit ligger väl i ~/Media/DCIM/ eller något, typ IMG_001.JPG etc. Sen bör det finnas IMG_001.THUMB och eventuellt en databas med cachade tumnaglar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-17 01:59
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bilderna du tagit ligger väl i ~/Media/DCIM/ eller något, typ IMG_001.JPG etc. Sen bör det finnas IMG_001.THUMB och eventuellt en databas med cachade tumnaglar.

Men jag raderade allt i den mappen... Finns det något smidigt sätt att radera alla bilder på en gång? Jag tenderar att ta sjukt mycket bilder och spara få, de blir lite drygt att radera flera hundra bilder, en för en.

Jadå, du kan markera så många du vill och trycka delete. Finns en liten "Actions"-knapp uppe i högra hörnet.

Bra tips.

Sedan kan du alltid med iPhoto, importera alla bilder till Iphoto och välj sedan att radera bilderna från telefonen. Du får en fråga om bilderna ska behållas på telefonen eller raderas när importen är klar.

Enkelt lösningar, inget jailbreak och tjafs.

Men jag har ingen aning om det fungerar när bara thumbnails finns kvar - det är kanske straffet man får ta för att fibbla med det okända

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-18 01:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Bra tips.

Sedan kan du alltid med iPhoto, importera alla bilder till Iphoto och välj sedan att radera bilderna från telefonen. Du får en fråga om bilderna ska behållas på telefonen eller raderas när importen är klar.

Enkelt lösningar, inget jailbreak och tjafs.

Men jag har ingen aning om det fungerar när bara thumbnails finns kvar - det är kanske straffet man får ta för att fibbla med det okända

Tack, de var de jag sökte. Jag fick radera thumbnailsen i telefonen, markera markera markera och delete...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 01:35
Ursprungligen av woxiz:

Tack, de var de jag sökte. Jag fick radera thumbnailsen i telefonen, markera markera markera och delete...

Du sparade inte mycket tid på att ta bort bilderna med terminalen.

//Rob

1
Bevaka tråden