Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer, uppdateringar och iPad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte uppdatera till nya versionen av OS för min iPad. Installations programvaran varnade mig och bad mig flytta mina osedda hyrfilmer till iTunes först. Hmm.. Vad bra tänkte jag eftersom ngt kanske händer under installationen.. Men, det går inte att flytta hyrfilmen som man hyrt på sin iPad ngnstans .. Apple skriver om det här:

iTunes Store: Viewing and downloading HD content on iPad

Hur tänkte ni här Apple?

Det är lika med Apple tv, hyr du på den eller iPad är det på den du ska kolla på filmen. Du kan däremot hyra med datorn och lägga över på iPad eller Apple tv, men då försvinner den från datorn.

Om du vill uppgradera säkert är det väl bara att ta en backup som du kan läsa tillbaka om det strular.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-15 22:46
Ursprungligen av akerstrom:

Det är lika med Apple tv, hyr du på den eller iPad är det på den du ska kolla på filmen. Du kan däremot hyra med datorn och lägga över på iPad eller Apple tv, men då försvinner den från datorn.

Om du vill uppgradera säkert är det väl bara att ta en backup som du kan läsa tillbaka om det strular.

Fast en backup av en iPad kopierar väl bara inställningar och liknande, inte appar och inte media som musik, filmer och bilder? Allt sånt innehåll får man ju synka tillbaka sen?

Ursprungligen av soer:

Fast en backup av en iPad kopierar väl bara inställningar och liknande, inte appar och inte media som musik, filmer och bilder? Allt sånt innehåll får man ju synka tillbaka sen?

Aj då, det där fick mig orolig. iPad: About backups anger vad som ingår i backup. Som du säger ingår inte allt i backupen, läge för mig att kolla så jag inte missar något någonstans!

1
Bevaka tråden