Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny telefon - behålla poäng i Angry Bird

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idiotfråga:
Kan man "bevara" poäng i Angry Birds? Har uppgraderat till iPhone 4, får börja A.B. från noll... Jag reser ganska mkt och uppskattar verkligen tidsfördrivet - men är inte sugen på att spela om alla världar...

Bara om du har möjlighet att göra en restore, om nu inte appen har något sparat i molnet, men det tror jag väl inte..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 21:30

Har du backup i iTunes så är det som keptang säger bara köra en restore. A.B sparar inte via moln utan via sparfil på iPhonen/iPad/iPod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 09:15

Nu vet jag inte om du har JBat eller inte men;

Save filerna ligger i /var/opt/rovio/angrybirds/

Glöm bara inte att återställa/CHMOD:a rättigheterna på filerna efter att du kopierat dem till din iPhone 4. Gör du inte det kan AB inte längre skriva till dem

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-19 18:08

Gör man först en backup med gamla telefonen och sedan ställer in den nya telefonen från backupen (vilket brukar dyka upp som alternativ) SKALL sparade filer följa med till nya telefonen.
Detta skedde för mig. (andra appar)

Jag ser ingen katalog som heter opt i /root/private/var.
Men jag har upptäckt att i varje programs katalog finns en katalog som heter Documents.... där ser det ut att finnas någon form av sparade Highscore....

1
Bevaka tråden