Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över kontakter från iphone3g till iphone 4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malung
  • 2010-08-17 07:49

Hej, fick min iPhone 4 igår, någon som vet hur man för över kontakterna från min 3g till min iPhone 4?
Eftersom iPhone 4 använder microsim vet jag inte hur jag ska lösa detta..

Synkronisera kontakterna via iTunes.

Kör du mac hamnar alla kontakter i "Adressboken"

När du anslutit din iPhone4 så anger du i iTunes att du vill kopiera Kontakter till luren, du anger ju även på en massa flikar vilka mailkonton, vilken musik etc du vill kopiera över.

Ett tips för att få det hela att se bra ut är att lägga in nya adresser genom att söka upp dem på hitta.se och sedan klicka på den lilla knappen för "vCard", som du öppnar och lägger till i Adressbok. Tjoff så satt adressen där.

Att sitta och ha adresser som "LARS HEM 031-76857858" i mobilen, på sim-kortet, är så ... 1995...

Ursprungligen av Goflorp:

Ett tips för att få det hela att se bra ut är att lägga in nya adresser genom att söka upp dem på hitta.se och sedan klicka på den lilla knappen för "vCard", som du öppnar och lägger till i Adressbok. Tjoff så satt adressen där.

Görs enklast genom att köra appen TrueCaller, lägger in adresser osv automatiskt från hitta.se osv.

Kostar iofs 22kr, men väl värt det, man spar timmar!

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar. Den här frågan har varit uppe många gånger tidigare.

Här är ett exempel på en sökning som ger träff på ett antal trådar i ämnet:
kontakter till ny telefon site:99.se

Med lite andra sökord så hittar man säkert ännu fler.

Fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden