Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone4 från USA, funktion? - en gång för alla

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 15:04

En gång för alla, går det att köpa en iPhone4 i staterna för sina $599, jailbreaka den utan sim-kort från AT&T och använda i sverige?

Jag har sökt efter information, men har hittat de mest skiftande svar. Önskan efter någonting konkret leder till den här nya diskussionen.

Frågan är vad som behöver göras innan man kommer åt safari och kan jailbreaka den därifrån. Räcker det med att koppla telefonen till itunes för att operativsystemet ska komma igång? Behövs ett sim-kort från at&t? Någon som vet hur lång tid det brukar ta för apple innan nya versioner av operativsystemet ligger på telefonen vid köp?

Min förhoppning är att det bara är att köpa en billig lur i staterna, komma åt safari utan sim-kort eller uppdatering, jailbreaka, använda den ett par dagar som ipod tills mitt nya sim-kort kommer. Därefter använda den som telefon och aldrig bry mig om att uppdatera den.. Några uppenbara problem?

tacktack

Svaret finns på forumet..

Tips, lägg till lite pengar och köp en olåst från Apple i UK. Åker du på tull och moms (om du köper från US) så blir det troligen till och med billigare att köpa från UK.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 16:57

Du behöver ett AT&T SIM-kort alternativt ett Phonebook card för att aktivera, när det väl är gjort håller vi tummarna för att du inte fått en lur med fw 4.0.2 eller senare eller till och med ett Baseband som inte går att låsa upp. Promenera till jailbreakme.com och jailbreaka, installera Ultrasn0w och BAM - du har nu skaffat dig en potentiellt sett ganska problematisk iPhonelösning. Problematisk i den meningen att du alltid kommer att undra om det är själva telefonen eller din unlock som gör att du droppar samtal, förlorar nät och att telefonen startar om alternativt totalhänger sig.

Fw uppdateringar brukar lagga 2-3 veckor från fabrik, det är naturligtvis beroende på var du handlar men med den nuvarande haussen lär det inte ligga några < 4.0.2 och skräpa i butikernas lagerhyllor... varken i UK, US eller Uppsala

Gör som Keptang säger och jag redan gjort, köp den upplåst direkt från UK och luta dig tillbaka!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 19:34
Ursprungligen av MagnusG:

En gång för alla, går det att köpa en iPhone4 i staterna för sina $599, jailbreaka den utan sim-kort från AT&T och använda i sverige?

Jag har sökt efter information, men har hittat de mest skiftande svar. Önskan efter någonting konkret leder till den här nya diskussionen.

Frågan är vad som behöver göras innan man kommer åt safari och kan jailbreaka den därifrån. Räcker det med att koppla telefonen till itunes för att operativsystemet ska komma igång? Behövs ett sim-kort från at&t? Någon som vet hur lång tid det brukar ta för apple innan nya versioner av operativsystemet ligger på telefonen vid köp?

Min förhoppning är att det bara är att köpa en billig lur i staterna, komma åt safari utan sim-kort eller uppdatering, jailbreaka, använda den ett par dagar som ipod tills mitt nya sim-kort kommer. Därefter använda den som telefon och aldrig bry mig om att uppdatera den.. Några uppenbara problem?

tacktack

Fortsätt på den tråden som finns, http://www.99.se/koepa-iphone/224347-traden-foer-usa-import-iphones.html

En gång för alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 22:24

FreddeB: Tack för svaret, det var precis det som jag var ute efter men inte ville höra
Övriga: Det finns så mycket information i olika trådar, det här var ett sätt att filtrera det. Hoppas det finns någon mer än mig som hade nytta av det.

1
Bevaka tråden