Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har skapat "jag är så jxxxa glad idag"-tråden.

I den är vi odelat positiva och delar med oss av livets glädjeämnen.

Men på samma sätt som de vill ha en "ogilla"-knapp på Facebook så har vi en liten tråd här. Tråden för att skriva av sig en rad när en cykel blir stulen.
Att göra ett inlägg efter att grannens ungar smällt bildörren rakt i sidan på din bil...
Kaffekokarn brinner upp precis innan hela släkten kommer....
TV'n lägger av 10 min innan årets viktigaste match...

Man öppnar skafferiet och ser att 25st små små små svarta baggar springer och gömmer sig...

Kort sagt den där "fan i helvete"-situationen som man först blir så arg på att man bara vill explodera... sedan kommer man på att det ändå finns ngt svart galghumoristiskt i det hela ändå.

Så kom igen, skriv av dig, och låt oss andra bara garva MED dig.

Jag vill inte skapa "Jag har cancer"-tråden, sådant blir bara tragiskt och det här forumet är nog inte rätt plats att bearbeta detta det allra hemskaste.

Försök se det hela med en nypa humor.

---

Meddelande 20/3 2021: Detta är (fortsättningsvis) ingen tråd för support angående irriterande problem med hårdvara eller mjukvara. Det vill säga sådant man visserligen är sur över men som potentiellt kan avhjälpas. Sådant ska dryftas i respektive forumdel. /Moderator

Senast redigerat 2021-03-20 21:45

Jag börjar då.

En lärare är sjuk, så idag fick vi ledigt från dagens föreläsningar.
Va gött, en hel dag med läsande av böcker, pella med datorn, gå ut med hunden. Schysst med en lördag så där, i början av veckan.....

Öppnade skafferiet. vaf...?

Står och röjer ett helt kök efter att Plattbaggar äro konstaterade.
Diska ALLT, dammsuga, ut med mattor, skrubba, mera dammsug, kasta allt i skafferiet...

Ser det som ett lysande tillfälle bli av med allsköns gammal skit....

Ringde Anticimex - vi kommer ! sa de...

den 7 sep....

Ursprungligen av Goflorp:

Jag börjar då.

En lärare är sjuk, så idag fick vi ledigt från dagens föreläsningar.
Va gött, en hel dag med läsande av böcker, pella med datorn, gå ut med hunden. Schysst med en lördag så där, i början av veckan.....

Öppnade skafferiet. vaf...?

Står och röjer ett helt kök efter att Plattbaggar äro konstaterade.
Diska ALLT, dammsuga, ut med mattor, skrubba, mera dammsug, kasta allt i skafferiet...

Ser det som ett lysande tillfälle bli av med allsköns gammal skit....

Ringde Anticimex - vi kommer ! sa de...

den 7 sep....

Ska ditt inlägg kanske hamna i tråden för extrem "skade"glädje då kanske?..:)

..För min del, fick 4 timmars ledighet under dagen, hade tänkt att spendera dessa framför MW2 till xbox..

Men Microsoft hade strul med ngn server av ngt slag.. behöver väl inte säga mer!..
Undra om Anticimex kan glra något åt detta:)

Men sur blev/är jag allt!:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 13:37

Engalunda,

Då kan du ju frottera dig i nya Plex istället…

- Torkel

Näe, nu blev jag riktigt sur, tänkte skapa en sådan här tråd men du hann före...

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 15:13

Jobbade natt och somnade 08.30. 11.00 kom dottern från skolan för att gå till tandläkaren. Besöket tog 20 min, tillbaka och lämna henne i skolan sen hem och sova vidare. Trodde jag ja, vimmelkantig i kropp och huvud men sova gick inte så nu är dagen mer eller mindre förstörd... ª√∂˛ßıüµ˛ç‘≈‚’‘ßøœß∂fiçª√’øß’æπor

Jag har inventerat hela dagen. Slå det, ni.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har inventerat hela dagen. Slå det, ni.

Det ska jag också göra ikväll!.. Yeaj!

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har inventerat hela dagen. Slå det, ni.

Har inget jobb att gå till...

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 17:08
Ursprungligen av LCR:

Har inget jobb att gå till...

LCR

+1

Ursprungligen av LCR:

Har inget jobb att gå till...

LCR

Lite som Monty Python där..

- Vi bodde på botten av en sjö.....
- Vi blev vräkta från vår ..

Ursprungligen av Goflorp:

Lite som Monty Python där..

- Vi bodde på botten av en sjö.....
- Vi blev vräkta från vår ..

Fast jag måste erkänna att jag inte är sur för det (fast vissa nätter kan det vara lite svårt att somna)...

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-31 18:20
Ursprungligen av LCR:

Har inget jobb att gå till...

LCR

+2 Men jag är lite sur över det

Ursprungligen av MatsOlov:

+2 Men jag är lite sur över det

Men jag känner mina barn mycket väl, mycket bättre än några av mina hårt jobbande kompisar som knappt är hemma och deras barn blir äldre och växer ifrån dem...

Fan, fel tråd!!

LCR

Ursprungligen av LCR:

Har inget jobb att gå till...

LCR

Jag måste gå till jobbet idag, nu blev jag sur...

Usch, vad det var svårt att vara allvarlig här. Det är nästan så att jag tycker att Evas jag blev ledsen tråd var bättre - surhet skapar andra känslor hos mig...

Fast nu blev jag irriterad när jag insåg att jag har lekt med iphonen i en timme istället för att gå till jobbet. Nu får jag skärpa mig...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag måste gå till jobbet idag, nu blev jag sur..

Jag har som sagt inget jobb att gå till. Idag ska måste jag istället åka till soptippen med grannens trädgårds klipp (släpkärran full), snickra på verkstand tillbyggnad, solen skiner, Nyköping speedway ikväll...

F*n, fel tråd igen...

LCR

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-31 16:58

Blivit sugen på att köpa ett Apple Wireless Keyboard, men upptäckte att det (fortfarande) bara finns med vita tangenter... Hade tänkt använda det när min MBP är kopplad till extern skärm, men hade gärna bibehållit ett samlat intryck. Jag menar, svarta tangenter samt svart ram på MBP (och svart ram på iMac) men ändå ingen möjlighet att få ett alu-bord med svarta tangenter från Apple?

Näe, nu blev jag riktigt sur

Har 2 av mina grannar som festar på hög decibel och en annan grannes hund som ylar från andra hållet.

Näe, nu blev jag jävligt sur!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-07 18:36

Nu blev jag riktigt grinig! Här har man suttit framför TV:n och njutit av den nya kanalen, TV10, och längtat efter all NFL som skulle visas där. Sen idag när jag gör kanalsökningen så får jag inte in kanalen. Visar sig att det är ViaCRAP (sat) som har kanalen och vi med Canal Digital (sattelit) och Markbundet kan inte se den.

Så suuuuuuuuur!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-09 21:49
Ursprungligen av MatsOlov:

Nu blev jag riktigt grinig! Här har man suttit framför TV:n och njutit av den nya kanalen, TV10, och längtat efter all NFL som skulle visas där. Sen idag när jag gör kanalsökningen så får jag inte in kanalen. Visar sig att det är ViaCRAP (sat) som har kanalen och vi med Canal Digital (sattelit) och Markbundet kan inte se den.

Så suuuuuuuuur!

Markbundet (Boxer) ska gå men man måste ha något av kanalmixpaketen.

Vill ha den för att se morrongänget som förut var på TV6.

Men det sket ju sig med bredsladd ...

Nu blev jag sur....

Blev riktigt sur när jag fick höra vem som skulle ingå i min nya organisation på jobbet. Varför just den människan!? I mitt team?! *åskmoln*

Jag blev riktigt sur när min 3-åriga dotter vaknade och skrek för 3:e gången i natt och jag fick gå upp. Nu sitter jag och krossar koffeintabletter och löser upp dem i en kvadrupel espresso.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag blev riktigt sur när min 3-åriga dotter vaknade och skrek för 3:e gången i natt och jag fick gå upp. Nu sitter jag och krossar koffeintabletter och löser upp dem i en kvadrupel espresso.

Klockrent! Tack för att du påminde mig om varför jag inte vill ha barn...

Ursprungligen av pmarriott:

Jag blev riktigt sur när min 3-åriga dotter vaknade och skrek för 3:e gången i natt och jag fick gå upp. Nu sitter jag och krossar koffeintabletter och löser upp dem i en kvadrupel espresso.

Syns på din avatar...

Ursprungligen av Capeman:

Klockrent! Tack för att du påminde mig om varför jag inte vill ha barn...

Det är ett litet pris att betala för härligheten man får om man bygger ett bra förhållande till sina barn. Jag gör massor av saker med mina barn på ett sätt där vi är vänner mer än pappa/barn stereotyp och det fungerar 100% och den glädje jag får!! Fast tre räcker kanske...

Hm, fel tråd igen... (fast jag är nästan aldrig sur)

LCR

Har en vän, hon hatar tekniken bakom datorer och älskar macar, hon vill ha en mac.
Hennes man är PC-tekniker och säger ordagrant att "över hans döda kropp" att det kommer in en Mac i deras hem.

Klart han känner sig hotad. Om inte han får rodda runt bland servrarna hemma och hela tiden se till att de funkar så blir han ju överflödig....

Nu ringde hon och klagade igen, sa till henne att du får ju bestämma dig då om du vill käka
Chicken Salad ....

... eller Chicken Shit resten av livet.

Det finns andra män sa jag, - en del av dem kör Mac.

Ursprungligen av Goflorp:

Har en vän, hon hatar tekniken bakom datorer och älskar macar, hon vill ha en mac.
Hennes man är PC-tekniker och säger ordagrant att "över hans döda kropp" att det kommer in en Mac i deras hem.

Det är väl bara att köpa en MacBook så kan han ta sej i arslet! Med en sån behöver hon ingen support av honom.

Vem vet, han kanske har mindervärdeskomplex för att han vet vad hon har liggande i lådan i nattduksbordet...

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 16:50
Ursprungligen av LCR:

Det är väl bara att köpa en MacBook så kan han ta sej i arslet! Med en sån behöver hon ingen support av honom.

LCR

Precis, det är väl bara att hon går och köper den dator hon vill ha. Sen behöver hon ju inte be sin man om hjälp, hon har ju vänner som är Mac-kunniga och kan få om den hjälp hon behöver där.

Det här är spännande. Goflorp måste hålla oss uppdaterade om hur detta slutar!

Och det kan jag då säga - att skulle min man komma hemdragandes med en PC så skulle han få klara sig själv. Jag skulle inte hjälpa till det minsta!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-09-11 03:26
Ursprungligen av Goflorp:

Det finns andra män sa jag, - en del av dem kör Mac.

Haha!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 16:44
Ursprungligen av Goflorp:

Har en vän, hon hatar tekniken bakom datorer och älskar macar, hon vill ha en mac.
Hennes man är PC-tekniker och säger ordagrant att "över hans döda kropp" att det kommer in en Mac i deras hem.

Så valet står mellan en ny Mac och en levande man.

Enkelt, välj det första såklart!

Bevaka tråden