Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-11 10:29

Idag känns det dock som att det är ganska förståeligt att bussarna inte går... kommer det däremot 2cm så finns det ingen anledning till att dom inte skulle gå.

Ursprungligen av kainen:

Idag känns det dock som att det är ganska förståeligt att bussarna inte går... kommer det däremot 2cm så finns det ingen anledning till att dom inte skulle gå.

Hade de gått idag så hade inte jag satt mej på en SL buss i alla fall.

Tycker faktiskt synd om chaufförerna, de kör ju med sommardäck året runt!

Ursprungligen av LCR:

Hade de gått idag så hade inte jag satt mej på en SL buss i alla fall.

Tycker faktiskt synd om chaufförerna, de kör ju med sommardäck året runt!

Här i götet har vi enkelbussar, ledbussar och numera den så kallade "Stombussen"
(oftast kallad "Stomi-buss" eftersom den enligt göteborgshumorn är "En stor äcklig gör-pöse i trafiken").

på en Stombuss är det TVÅ leder, gissa om de är dåliga på att backa, komma loss etc när det kommit en halvmeter snö...

Ursprungligen av Goflorp:

Här i götet har vi enkelbussar, ledbussar och numera den så kallade "Stombussen"
(oftast kallad "Stomi-buss" eftersom den enligt göteborgshumorn är "En stor äcklig gör-pöse i trafiken").

på en Stombuss är det TVÅ leder, gissa om de är dåliga på att backa, komma loss etc när det kommit en halvmeter snö...

Jag är så jävla glad att jag slipper åka stombussarna ofta. Det verkar som det är de som strular mest. I övrigt tycker jag att årets snökaos inte påverkat mig nämnvärt. Jag har blivit försenad typ en gång i vinter pga västtrafik. Faktum är att jag tycker att västtrafik fungerar jävligt bra, antingen är folk bara jävligt gnälliga eller så sitter jag inne med en jävla tur.

  • Medlem
  • 2011-02-11 10:49
Ursprungligen av kainen:

Idag känns det dock som att det är ganska förståeligt att bussarna inte går... kommer det däremot 2cm så finns det ingen anledning till att dom inte skulle gå.

Absolut, Säger inget ont om busstrafiken. Det är fullt förståligt. Men tågen slutar gå så fort det blir kallare än +10 grader!

Och när vi ändå håller på: hur i H E L V E T E kommer det sig att Telia inte har någon mottagning mellan Farsta Strand och Älvsjö, men det finns full täckning i tunnelbanan!?
(Jo jag är väl medveten om varför, men ska det verkligen vara så?!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-11 10:35

Blir sur för att en av mina hårddiskar till iTunes håller på att ge upp. Jag har fn inte råd att köpa någon ny heller buhuh! Backup finns så där är jag inte sur

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-11 10:38
Ursprungligen av MatsOlov:

Blir sur för att en av mina hårddiskar till iTunes håller på att ge upp. Jag har fn inte råd att köpa någon ny heller buhuh! Backup finns så där är jag inte sur

Vad e det för disk? Jag har några som ligger och skräpar som kanske passar om du betalar portot

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-11 10:59

Tack kainen men jag har nog någon reservdisk så jag klarar mig. Kör på 4 st 500GB 2+2 via FW. Dom börjar dock vara fulla så när nu en av de fyra går sönder hade det varit läge att uppgradera till större diskar alt en NAS. Men det finns det inte pengar till, hade hoppats klara mig ett tag till...

Mest strular de förbannade M32:orna.

Snillen köper in italienska spårvagnar till en stad som förvandlas till arktisk miljö varje vinter....

Ursprungligen av Goflorp:

Mest strular de förbannade M32:orna.

Snillen köper in italienska spårvagnar till en stad som förvandlas till arktisk miljö varje vinter....

I Stockholm finns det nyinköpta dragspelsbussar som driver på hjulparet LÄNGST BAK på SLÄPET!!!

  • Medlem
  • 2011-02-11 13:05
Ursprungligen av LCR:

I Stockholm finns det nyinköpta dragspelsbussar som driver på hjulparet LÄNGST BAK på SLÄPET!!!

Det där har irriterat mig i åratal! ALLA utom SL vet att detta inte är någon bra lösning! Konstruktionen med motorn längst bad var utdömd redN på Bubblans tid, för sådär 60-70 år sedan, men för SL verkar det ju vara en bra lösning...

Ursprungligen av Dalle:

Det där har irriterat mig i åratal! ALLA utom SL vet att detta inte är någon bra lösning! Konstruktionen med motorn längst bad var utdömd redN på Bubblans tid, för sådär 60-70 år sedan, men för SL verkar det ju vara en bra lösning...

Ferrari och till viss del Porsche bland andra håller inte med dig.

Ursprungligen av pmarriott:

Ferrari och till viss del Porsche bland andra håller inte med dig.

Ferrari har aldrig haft en bakmonterad motor vad jag vet.

Hitlerbilarna (Folkets Bil samt Ferdinands egna) har svansmotor, likaså brittiska Hillman Imp, Skoda 100, 105...

Top 20 rear-engined cars

Oops, jag hade fel, Enzon har den där bak

Ferrari Enzo Rear Engine View Photo 39

  • Medlem
  • 2011-02-19 17:27
Ursprungligen av LCR:

Oops, jag hade fel, Enzon har den där bak

Ferrari Enzo Rear Engine View Photo 39

Man måste skilja på mittmotor sch svansmotor. Porsche/VW har svansmotor, dvs motor sitter bakom bakaxlen, Ferrari mfl har mittmotor (framför eller på bakaxeln. Mittmotor ger bilen bra viktfördelning och därmed bra köregenskaper, svansmotorn är raka motsatsen, det funkar bra tills det släpper, men när det släpper så blir du omkörd av din egen bakdel.

Bussarna i fråga har svansmotor.

Ursprungligen av Dalle:

Man måste skilja på mittmotor sch svansmotor. Porsche/VW har svansmotor, dvs motor sitter bakom bakaxlen, Ferrari mfl har mittmotor (framför eller på bakaxeln. Mittmotor ger bilen bra viktfördelning och därmed bra köregenskaper, svansmotorn är raka motsatsen, det funkar bra tills det släpper, men när det släpper så blir du omkörd av din egen bakdel.

Bussarna i fråga har svansmotor.

Jag för min del skiljer på om motorn sitter framför eller bakom förarstolen. Vad kallar man det när man sitter på motorn, som i Toyota Model F? Det om något är väl mittmonterat?

Fan vad jag hatar Jante-lagen och dens kraft att äta sönder små idrottsklubbar inifrån.

Man försöker göra det bästa man kan och jobbar arslet av sej, åsså är det ingrodda idioter som suttit i kansliet halva sitt liv som ska riva sönder allt man lagt sin tid på.

Jävla idioter!!

Fast iof så kommer jag att ha en massa tid till annat framöver.

Ursprungligen av LCR:

Fan vad jag hatar Jante-lagen och dens kraft att äta sönder små idrottsklubbar inifrån.

Man försöker göra det bästa man kan och jobbar arslet av sej, åsså är det ingrodda idioter som suttit i kansliet halva sitt liv som ska riva sönder allt man lagt sin tid på.

Jävla idioter!!

Fast iof så kommer jag att ha en massa tid till annat framöver.

Känner igen det...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-14 10:34

Glöm inte den amerikanska succen Chevrolet Corvair

Ursprungligen av MatsOlov:

Glöm inte den amerikanska succen Chevrolet Corvair

Javisstja...

HUR kunda jag glömma den...

Ursprungligen av MatsOlov:

Glöm inte den amerikanska succen Chevrolet Corvair

Med trivialnamnet : luftkorven !

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-16 23:59

Känns som att man har en förkylning på gång, inte roligt. Ledig Fredag (efter beredskap) så det vore typiskt om man är krass då. Lördag skall man upp 06.30 och förbereda backuper mm inför uppgradering.
>:/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-18 10:36

Jag vaknade upp idag med årets halsont. Jag hade hoppats på att den där svidande känslan i halsen igår berodde på dåliga mat och kaffevanor. Hade det varit en vanlig helg hade jag gått och sovit resten av dagen nu men jag måste skriva tenta imorgon och då gäller det att förbereda sig resten av den här dagen.

Jag skulle äntligen köpa ett träningskort idag, så peppad! Glad i hågen såg jag att det skulle kosta 2199 per år, trodde jag. Det var bara vad de menade man skulle tjäna på att ta erbjudandet med personlig tränare 4gånger och själva medlems-avgiften...Det riktiga priset var 4900 (eller dylikt) per år vilket känns helt...absurt? Jag hade just lagt ner samma summa på nya inlägg och nya skor för att ens kunna träna.

Blir till att hitta på nåt annat med de grejerna.

Ursprungligen av klarabara:

Jag skulle äntligen köpa ett träningskort idag, så peppad! Glad i hågen såg jag att det skulle kosta 2199 per år, trodde jag. Det var bara vad de menade man skulle tjäna på att ta erbjudandet med personlig tränare 4gånger och själva medlems-avgiften...Det riktiga priset var 4900 (eller dylikt) per år vilket känns helt...absurt? Jag hade just lagt ner samma summa på nya inlägg och nya skor för att ens kunna träna.

Blir till att hitta på nåt annat med de grejerna.

Köp ett simkort och börja jogga. Då tränar du betydligt mer än 90% av befolkningen.
Känn efter, simma 3, jogga 2 dagar i veckan ledig 2 dagar.

Ursprungligen av Goflorp:

Köp ett simkort och börja jogga. Då tränar du betydligt mer än 90% av befolkningen.
Känn efter, simma 3, jogga 2 dagar i veckan ledig 2 dagar.

Haha, fattade först inte vad man skulle med ett nytt simkort till när man motionerar. Hjärnan var fast i telefoniläge efter att ha läst iPhonetrådar.

Ursprungligen av klarabara:

Jag skulle äntligen köpa ett träningskort idag, så peppad! Glad i hågen såg jag att det skulle kosta 2199 per år, trodde jag. Det var bara vad de menade man skulle tjäna på att ta erbjudandet med personlig tränare 4gånger och själva medlems-avgiften...Det riktiga priset var 4900 (eller dylikt) per år vilket känns helt...absurt? Jag hade just lagt ner samma summa på nya inlägg och nya skor för att ens kunna träna.

Blir till att hitta på nåt annat med de grejerna.

För 4900:- får du en luden fyrbent jordfräs av tvivelaktigt släktskap som behöver komma ut minst 2 ggr dagligen oavsett väder. Oerhört karaktärsdanande samt utmärkt motion. Det tillkommer ju iofs lite kostnader för foder, försäkring, veterinär etc men å andra sidan är det åtminstone alltid någon som är glad att du kommer hem. Sen bränner du jättemånga kalorier på att städa undan 3 kg päls varje vecka etc.

Ser på TV om PhoneHouse.. säljare som hålls slavar...

Kommer aldrig mer köpa saker från det stället. Punkt.

Ni som inte sett det, kolla på TV-Play framöver.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-02-20 21:54
Ursprungligen av Goflorp:

Ser på TV om PhoneHouse.. säljare som hålls slavar...

Kommer aldrig mer köpa saker från det stället. Punkt.

Ni som inte sett det, kolla på TV-Play framöver.

Det är ju samma sak överallt för samma typ av säljjobb. Varken konsumenter eller aktörer på marknaden kan knappast tjäna på dessa strategier och metoder. Det finns hundratusenstals företag som överlever och frodas helt utan att behöva attackera folk på gallerior och torg eller använder aggressiv telemarketing.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-23 12:07
Ursprungligen av Goflorp:

Ser på TV om PhoneHouse.. säljare som hålls slavar...

Kommer aldrig mer köpa saker från det stället. Punkt.

Ni som inte sett det, kolla på TV-Play framöver.

Jag såg det också, helt sjukt.

Ursprungligen av kainen:

Jag såg det också, helt sjukt.

Jag har svårt att tycka synd om de här människorna om jag ska vara ärlig. Saknar man ryggrad och låter sig utnyttjas sådär har man fått en jävligt sne uppväxt och saknar självkänsla helt enkelt!

Bevaka tråden