Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enda sättet? Hmmm....

Så du påstår alltså att det inte går att låsa upp via operatörerna?

Nu förutsatte jag att vi pratade om telefoner som inte ägts längre än 12 månader!

Ursprungligen av PeeMaN:

Nu förutsatte jag att vi pratade om telefoner som inte ägts längre än 12 månader!

Det är inte lätt för oss att veta vad du förutsätter om du inte nämner det.

Om vi t.ex pratar om den telefon som goflorp köpte så kan det ha varit en begagnad iPhone 4. Det har vi ingen aning om. Den kan mycket väl vara äldre än 12 månader.

Och som kenjon redan har påpekat, så är 12-månaders-gränsen upp till operatörernas välvilja. Jag har sett exempel här på forumet att man har fått sin telefon upplåst direkt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-18 15:01

Årets julklapp är en robotdammsugare, hur tänkte de nu? Runda är de till konstruktionen, och inte är mina rum ovaler till ytan.

Varför finns ens robotdammsugare? Den vanliga dammsugaren, kan inte den få lite R&D? Maskinen med största motorn i mitt hem måste jag fortfarande dra fram.

Ursprungligen av reboot81:

Årets julklapp är en robotdammsugare, hur tänkte de nu? Runda är de till konstruktionen, och inte är mina rum ovaler till ytan.

Varför finns ens robotdammsugare? Den vanliga dammsugaren, kan inte den få lite R&D? Maskinen med största motorn i mitt hem måste jag fortfarande dra fram.

För priset av en robotdammsugare får jag hela huset städat och lakan bytta varje fredag i 18 månader.

Ursprungligen av pmarriott:

För priset av en robotdammsugare får jag hela huset städat och lakan bytta varje fredag i 18 månader.

Känner en kompis som har. Han säger att det förvisso gör så att man slipper "veckodammsuga". Men en gång i månaden måste man ändå fram med den riktiga dammsugaren och moppen...

Ursprungligen av reboot81:

Årets julklapp är en robotdammsugare, hur tänkte de nu? Runda är de till konstruktionen, och inte är mina rum ovaler till ytan.

Varför finns ens robotdammsugare? Den vanliga dammsugaren, kan inte den få lite R&D? Maskinen med största motorn i mitt hem måste jag fortfarande dra fram.

De har en "tunga" som sveper in dammet så de klarar fyrkantiga rum

Och dammsugaren får lite R&D = robotdamsugaren. Din förkärlek för "no compromise" gigantiska dammsugare låter nästan som Windows Everywhere. Dags att inse att livet har ändrats;)

Men min fru vägrar släppa in robotdammsugare hos oss - så jag för en lönlös kamp hemma...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-18 17:10

Det går i alla fall.... hänger dock på operatörernas välvilja.

Blir alltid lika sur när någon mupp ställer en fråga i forumet och sen blir missnöjd med kvaliteten på svaren, och därefter kallar folket som försöker hjälpa till för fisförnäma, otrevliga och med näsan i vädret. "Var är de kunniga svaren på mina frågor?" Jisses.

Ursprungligen av pmarriott:

Blir alltid lika sur när någon mupp ställer en fråga i forumet och sen blir missnöjd med kvaliteten på svaren, och därefter kallar folket som försöker hjälpa till för fisförnäma, otrevliga och med näsan i vädret. "Var är de kunniga svaren på mina frågor?" Jisses.

De riktigt fina svaren kan man ju hyra in ngn konsult för , för 1200:- i timman......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-20 12:07
Ursprungligen av Goflorp:

De riktigt fina svaren kan man ju hyra in ngn konsult för , för 1200:- i timman......

Den riktigt sura minen kommer dock upp när konsulten för 1200 kr per timme ger ett sämre svar än forumets…

Ursprungligen av Erik.dv:

Den riktigt sura minen kommer dock upp när konsulten för 1200 kr per timme ger ett sämre svar än forumets…

Förvisso, men då har man betalt för en tjänst och kan klaga.

Tydligen så är jag inte en övermänniska trots allt, ligger här i sängen med feberfrossa och kan inte sova.

..för att länkarna till tråden i mailet man får över nya inlägg inte går att besöka från ios-enheter!
(kommer bara till en sida som säger att tråden inte existerar)

och nu blev jag sur för att apple säger att magic trackpad är precis som på macbook, vilket den inte alls är!

hade förväntat mig att kunna använda klick som man kan på macbook, men på magic trackpad är det ju bara tap.
dvs plattan trycks inte neråt.. :S

även de små problem är irriterande

Ursprungligen av tqila:

...men på magic trackpad är det ju bara tap. dvs plattan trycks inte neråt...

I så fall är den trasig. Eller så har de ändrat konstruktionen. På min finns det ett "fysiskt klick".

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-11-22 20:38
Ursprungligen av tqila:

och nu blev jag sur för att apple säger att magic trackpad är precis som på macbook, vilket den inte alls är!

hade förväntat mig att kunna använda klick som man kan på macbook, men på magic trackpad är det ju bara tap.
dvs plattan trycks inte neråt.. :S

även de små problem är irriterande

Har för mig att det är så att det är de främre "kuddarna" som den vilar på är de som trycks in så att säga för att skapa ett fysiskt klick. Så det sättet är det som en macbook i det att ju längre ner man klickar desto lättare går det. Har för mig att man kan deaktivera dem via inställningar, men är inte säker, men om så är fallet så kanske det är det som ställer till det för dig?

Ursprungligen av Drakfot:

Har för mig att det är så att det är de främre "kuddarna" som den vilar på är de som trycks in så att säga för att skapa ett fysiskt klick. Så det sättet är det som en macbook i det att ju längre ner man klickar desto lättare går det. Har för mig att man kan deaktivera dem via inställningar, men är inte säker, men om så är fallet så kanske det är det som ställer till det för dig?

ah, mycket riktigt. när jag provade först höll jag den i handen och då hände ingenting. sen provade jag med att ha den i soffan (=mjukt underlag), då hände ingenting heller.

när jag nu ställde den på bordet så klickade den.

det var ju bra att den fungerar iallafall. dock mindre bra för jag köpte trackpad just för att kunna ha den i soffan till min mac mini som mediaspelare.. alltid är det något!

Min iphone har en trasig mic, man kan inte ens föra ett vanligt samtal, mindre än en månad gammal.

Och nu måste man ta sig till Täby och hoppas på att få den utbytt, vilket kommer ta typ 2h.
Inte kunde man göra det idag heller, man måste boka tid, så det fick bli på söndag, inte kan man ringa som man vill tills dess heller

  • Medlem
  • 2012-11-22 21:49
Ursprungligen av klarabara:

Min iphone har en trasig mic, man kan inte ens föra ett vanligt samtal, mindre än en månad gammal.

Och nu måste man ta sig till Täby och hoppas på att få den utbytt, vilket kommer ta typ 2h.
Inte kunde man göra det idag heller, man måste boka tid, så det fick bli på söndag, inte kan man ringa som man vill tills dess heller

Dum fråga kanske, men hur funkar det med det medföljande headset:et så länge? Borde fungera.

Fungerar inte det heller. Min pojkvän säger att det är som att tala med Darth Vader.. vad jag har läst om frågan är jag inte ensam.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-23 01:17
Ursprungligen av klarabara:

Fungerar inte det heller. Min pojkvän säger att det är som att tala med Darth Vader.. vad jag har läst om frågan är jag inte ensam.

Min son skulle bli glad om han fick tala med Darth Vader.

jag förstår hur frustrerande det måste vara att dirigera dödstjärnan när ingen förstår vad han säger.. Alla dessa samtal som mest består i "va?" "kan du upprepa?" "det hörs så dåligt" etc. Hur var det nu, vann de kriget?

Montera den på en bräda:)
skämt åsido, du får kanske hitta på någon smart lösning med en liten platta under

haha, min första tanke var en bräda också.

men ja, får nog försöka använda de små grå och komma på någon smidig lösning.
jäkligt synd dock, plattan är ju så snygg och smidig och om jag ska behöva använda tillbehör till tillbehöret så försvinner ju hela grejjen med att den är just smidig att ha i soffan (och det ser inte lika snyggt ut)

Ursprungligen av tqila:

haha, min första tanke var en bräda också.

men ja, får nog försöka använda de små grå och komma på någon smidig lösning.
jäkligt synd dock, plattan är ju så snygg och smidig och om jag ska behöva använda tillbehör till tillbehöret så försvinner ju hela grejjen med att den är just smidig att ha i soffan (och det ser inte lika snyggt ut)

Går det inte att ställa om ditt beteende från "klick" till "tap"? Även högerklick går ju att få till med tvåfinger-tap. Osv.

Kanske fel tråd. Sorry i så fall. Har sökt LITE mitt bredband hos Telenor är på 0,016 MB/s sedan två veckor... Så det tar tid att söka.

Men jag har märkt att våra iMac 27 är sega som sirap även "off line". Köpte dom för ca 14 månader sedan med 4GB 1333 Mhz DDR3. Stänger jag allt utom "Aktivitetskontroll" så är 2,26 GB upptaget... även efter Memory Sweep. Ska det vara så?? Kör Lion.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-25 18:04
Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Kanske fel tråd. Sorry i så fall. Har sökt LITE mitt bredband hos Telenor är på 0,016 MB/s sedan två veckor... Så det tar tid att söka.

Men jag har märkt att våra iMac 27 är sega som sirap även "off line". Köpte dom för ca 14 månader sedan med 4GB 1333 Mhz DDR3. Stänger jag allt utom "Aktivitetskontroll" så är 2,26 GB upptaget... även efter Memory Sweep. Ska det vara så?? Kör Lion.

[ATTACH="CONFIG"]36617[/ATTACH]

Ja.. det är "normalt". Lösningen är att sätta i mer minne, din maskin klarar minst 16 GB RAM och är förhållandevis billig investering. Men det är inget att bli sur över att du köpt datorn med minsta möjliga mängden minne, 4 GB minne räcker i dagens läge till för operativsystemet samt lite enklare program, sen är det slut.

Ursprungligen av mattem:

Ja.. det är "normalt". Lösningen är att sätta i mer minne, din maskin klarar minst 16 GB RAM och är förhållandevis billig investering. Men det är inget att bli sur över att du köpt datorn med minsta möjliga mängden minne, 4 GB minne räcker i dagens läge till för operativsystemet samt lite enklare program, sen är det slut.

OK Då är min tanke på rätt väg när jag letar minne på Prisjakt. Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB. 2 st för 600 kr är bra antar jag. Nä nu är jag för positiv. Får gå över till en annan tråd.

blev du riktigt sur? om inte så var det fel tråd

Jag har skällt ut Telenor efter noter men det räknas väll inte.

Bevaka tråden