Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Okänd eller ogiltig JPEG-markör

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-18 21:03

Jag har en del bilder tagna med digitalkamera i JPEG-format som inte visas i iPhoto.

När jag provar att öppna dem i Photoshop får jag meddelandet "Det gick inte att öppna bilden därför att okänd eller ogiltig JPEG-markör har påträffats".

Ett problem som tydligen inte varit aktuellt tidigare i Forumet eftersom jag inte hittar något vid sökning.

Är det någon som kan sprida ljus över problematiken och finns det något sätt att rädda sådana filer?

hmm, är det bara photoshop som strular eller är det i alla program, som tex. iPhoto och Preview?

måste säga att jag aldrig har träffat på det där... :/

• Medlem
  • 2003-08-18 21:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
hmm, är det bara photoshop som strular eller är det i alla program, som tex. iPhoto och Preview?

måste säga att jag aldrig har träffat på det där... :/

Jo, bilderna visas inte heller i Preview.

• Medlem
  • 2003-08-18 21:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf A
Jo, bilderna visas inte heller i Preview.

Nää, troligtvis inte eftersom det är samma motor.. Dom har helt enkelt blitt korrupta.. Testa och se om någon annan motor kan decoda dom, t.ex Photoshop eller Graphic converter...

• Medlem
  • 2003-08-18 21:23

Du kan även testa att droppa bilderna på en webbläsare, men inte safari eftersom det troligen är qt som dekodar bilderna i den också

• Medlem
  • 2003-08-18 21:37

Nej, det går varken att öppna i Graphic Converter (okänt filformat) eller i någon webbläsare. Har provat Internet Explorer, Chimera, Opera.

Det ser ut att vara kört. Jag hade problem med CF-kortet när det började bli fullt men de flesta bilderna från kortet är OK men det är naturligtvis de som nu tycks vara korrupta som är de mest värdefulla...

1
Bevaka tråden