Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G jailbreak

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats låsa in min telefon i något slags limbo där man kan ringa in till telefonen. Man kan svara på samtal men inte ringa ut. Det ända man kan göra är att ringa nödsamtal.

Problemet uppkom när jag av misstag råkade uppdatera programvaran via itunes.

Via itunes får jag meddelandet att sim kortet inte är rätt

"The sim card inserted in this iPhone does not appear to be supported"

Jag försöker jailbreaka telefonen igen utan framgång via denna tutorial

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)

Måste jag ha original simkortet (at&t) till att gå runt problemet med osupporterat simkort?

Jag vet inte vilken firmware det är på telefonen.

Är det nån som har haft detta problem?

Tack på förhand.

Jag skulle:
Återställa i iTunes helt vanligt. Och ställa in den som ny telefon(inte efterbackup).
Och sedan försöka lägga in en Custom FW-fil som du gjort enligt guiden du länkar till.
Efter det återställa som ny telefon(inte efterbackup). Och även här ställa in som ny telefon.

(Så se till att överföra alla bilder, kontakter, kalenderinfo etc etc vi SYNC till datorn så du kan synca tillbaka dem till iPhonen efter sista återställningen).

Nu har jag återställt iphonen till grundläget men får upp att iPhonen inte kan återställas då jag försöker ladda in den modifierade firmware.

Vet nån om vilken version som installeras när man återställer en 2G telefon?

/Henrik

Ursprungligen av beamsteel:

Nu har jag återställt iphonen till grundläget men får upp att iPhonen inte kan återställas då jag försöker ladda in den modifierade firmware.

/Henrik

3.1.3 är nog sista som finns till 2G om jag minns rätt.

Ursprungligen av beamsteel:

/Henrik

Och du har en Mac och följer denna guide till punkt och pricka?!

1
Bevaka tråden