Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 snackis, dubbla månadsavgifter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Bokade abbet "snackis" + mobilsurf "Medium" hos tele2 för ett tag sen och nu fått första fakturan som jag inte riktigt begriper mig på. Under priser på Tele2 - Privat - Mobiltelefoni - Snackis står det att månadsavgiften är 39kr och 69kr/månad för mobilsurf "Medium" . På fakturan står det så här;

Fasta avgifter
Mobilsurf Medium 2010-08-31 / 2010-09-14 33,39
Mobilsurf Medium 2010-09-15 / 2010-10-14 69,00
Månadsavgift 2010-08-31 / 2010-09-14 18,88
Månadsavgift 2010-09-15 / 2010-10-14 39,00

Det är de fetmarkerade raderna jag inte begriper. Har det skett något fel här ni som kanske också har snackis + mobilsurf "Medium" eller ska det vara att det står Mobilsurf Medium och Månadsavgift 2 gånger och med olika belopp?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 09:37

Hej.

Detta är ganska enkelt att förklara.

Operatörerna tar betalt i förskott på fasta avgifter.

Du startade ditt abonnemang den 31/8 och har då fått betala fram till "ditt" brytdatum dvs den 14e.
Därefter har du fått betala en månad i förskott.

Dvs. nästa faktura kommer att se korrekt ut.

Varsågod..

Ursprungligen av Cokey:

Hej.

Detta är ganska enkelt att förklara.

Operatörerna tar betalt i förskott på fasta avgifter.

Du startade ditt abonnemang den 31/8 och har då fått betala fram till "ditt" brytdatum dvs den 14e.
Därefter har du fått betala en månad i förskott.

Dvs. nästa faktura kommer att se korrekt ut.

Varsågod..

Ringde tele2 sandigt och fick reda på vad det var om och som du också säger var det nåt med förskottsbetalning. På första fakturan och att det skulle se mer ”normalt” ut på nästa. Jamen då så, det var ju snabbt avklarat och behöver inte oroa mig. Tänkte om det va några dolda avgifter eller nåt man kanske hade missat.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 10:03

Det är lugnt..

Jag får den frågan väldigt ofta i mitt jobb

Ursprungligen av Cokey:

Det är lugnt..

Jag får den frågan väldigt ofta i mitt jobb

Kan jag tänka mig att du får. De flesta är ju väldigt noga med läsa på så mycket som möjligt vid nytecknande av något abonnemang, och dyker det då upp saker på fakturan man inte väntat sig blir det lite förvirrande. Men som tur var det inget att bry sig i och allt verkar i sin ordning. ;P

1
Bevaka tråden