Jag har suttit och försökt hitta ett sätt att få helt slumpmässigt överförda mp3:or till min nya iPhone 4, men inte lyckats, eftersom jag har mer än 32 gig som iPhonen kan ta.
Det närmaste jag kommer är att välja Synkronisera musik med Markerade spellistor, artister, album och genrer förbockad och Fyll automatiskt ledigt utrymme med musik förbockad.
Det som händer då är att den visserligen tycks välja fritt, men den väljer hela album valfritt när jag önskar att den hade valt valfria låtar från hela min samling istället.
Dessutom undrar jag om det i förväg går att bestämma hur mycket av utrymmet i den som ska gå till musik? Nu ser den ut som om den väljer att, som sig bör med tanke på valet, att fylla upp hela mobilen upp till det är ca en halv gig kvar av utrymmet.
Visserligen vill jag ha mycket musik men några gig vill jag gärna ha ledig till annat, inte minst foton.
Jag utgår från att jag naturligtvis kan plocka bort låtar manuellt efter synkroniseringen är avslutad, men det vore ju bra om det gick att bestämma i förväg.