Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dela PDF-uppslag till singelsidor?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en pdf där flera sidor ligger som "fasta" uppslag. Kan man på något enkelt sätt splitta uppslagen i mitten till två singelsidor.

Eventuellt ska Quite Imposing klara detta, någon som vet. Räcker det med basicversionen eller måste man ha Plus?

Tacksam för all hjälp.

PS Jag betalar hellre för en lösning/mjukvara än att göra uppdelningen manuellt med en massa moment.

Någon som vet om Pitstop klarar det?

Efter en massa sökande hittade jag själv ett program som löser det. PDFclerk.

Mac PDF Editor | PDF Manipulation for Mac OS X

Ursprungligen av schröder:

Efter en massa sökande hittade jag själv ett program som löser det. PDFclerk.

Mac PDF Editor | PDF Manipulation for Mac OS X

Tänkte just föreslå den (men jag har inte testat den själv). Det är 50% rabatt på den just nu för köpare av MacGraphoto-paketet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 01:09

Om man inte vill betala något så går det bra med Förhandsvisning (Preview för dom som kör OS X på engelska).
Vill man betala så är Acrobat Pro det bästa.

Jag har Acrobat Pro men jag kom inte på hur man skulle göra.

Skicka gärna en beskrivning.

  • Medlem
  • 2010-11-17 20:24

Vill du dela upp ett dokument med flera sidor till flera dokument? Det är skillnad på dokumentsidor och "verkliga" sidor, tex två sidor i ett uppslag (som kan ligga tillsammans i en sida i dokumentet).

Det är alltså inte ett uppslag som visas som två sidor sidan om varandra utan en enda sida.

Grundproblemet är programmet CtrlChanges Pro som jag använder för att kunna spåra ändringar och köra ut pdfer där ändringarna är markerade så kunden ser exakt vad som är justerat. CtrlChanges Pro har en bugg i sig som gör att man inte kan köra ut uppslagen som enkel sidor.

Man kan ändra i InDesign att man vill se alla sidor som enkelsidor men jag har en massa överlappande objekt som ställer till det då.

1
Bevaka tråden