Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter blir liggande på stående papper

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppdaterade till 10.6.5 blir mina utskrifter helt galna!?

Jag väljer liggande utskrift på ett liggande papper i Indesign CS4 och min Xerox WC 7655 skriver ut det stående.

Vänder jag på steken och ändrar till stående på stående skriver den ut liggande.

Gör jag en PDF av det hela så blir det dock rätt.

Någon som kan ge ett tips på hur jag löser detta?
Jag har avinstallerat skrivaren och lagt till den igen flera ggr.

- Slice -

Ingen aning, men du är inte ensam …

Kolla om du har ngn kryssruta i med "Autorotation" eller "rotera automatiskt" ifylld.

(Ja, jag vet att autorotation är en helikopter-term)

Hittade svaret!
Det är tydligen en bug i 10.6.5 som "bara" berör Indesign (vad jag själv kunnat fastställa).

Det finns en lång och krånglig lösning här: Apple - Support - Discussions - Serious printing issue after 10.6.5 ...

Men jag gjorde så att jag tog filen "pstops" och ersatte den med en från en backup pre 10.6.5 jag hade. Reparerade rättigheter, startade om och PRESTO… det funkar igen.

- Slice -

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-25 15:46
Ursprungligen av - Slice -:

Hittade svaret!
Det är tydligen en bug i 10.6.5 som "bara" berör Indesign (vad jag själv kunnat fastställa).

Det finns en lång och krånglig lösning här: Apple - Support - Discussions - Serious printing issue after 10.6.5 ...

Men jag gjorde så att jag tog filen "pstops" och ersatte den med en från en backup pre 10.6.5 jag hade. Reparerade rättigheter, startade om och PRESTO… det funkar igen.

- Slice -

Det där är överkurs för mig. Jag hoppas på att det rättas till i kommande uppdateringar!

Toppen! Det funkar ju! Tack.

  • Medlem
  • 2010-11-25 10:35

Gäller detta bara utskrifter på Xerox?

Ursprungligen av Baron:

Gäller detta bara utskrifter på Xerox?

Nepp. Jag skriver ut på en Sharp. Problemet löstes som sagt med att sätta in en gammal pstops i stället.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-25 15:44

Det blir så på OKI också. Jag skulle skriva ut ett dokument från photoshop i liggande format men den skrevs ut i stående. Men så kom jag på ett litet knep Om jag valde förhandsvisning och sedan skrev ut därifrån så blev bilden vänd som jag ville ha den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 16:45

Samma här löstes med en fil från en annan burk.

Då kommer frågan, i en cups 1.4.4 som jag laddade hem, så låg filen som ett dok inte som en unix - hur gör jag den körbar som UNIXfil istället? finns på cups.org (1.4.4)

1
Bevaka tråden